جستجو
Close this search box.
Daikundi

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت

روز گذشته با حمله بر موتر حامل شماری از باشندگان ولایت دایکندی که قصد برگشت از زیارت کربلا به منازل شان را داشتند، چهارده تن شهید و شش تن دیگر مجروح شدند.

شورای عالی مقاومت ملی با نکوهش عوامل این رویداد خونین و غیر انسانی، مراتب همدردی خود را خدمت خانواده‌های مصیبت دیده ابراز داشته، روان شهدا را شاد خواسته و برای مجروحان سلامتی آرزو می‌کند.

پس از تحویل‌دهی افغانستان به گروه طالبان، میزان کشتار مردم بی‌گناه به نام‌های گوناگون جریان دارد و در کنار آن، ظلم، بی عدالتی و نفرت‌پراکنی به میزان بلندی افزایش یافته است. دشمنی گروه طالبان با همه اقوام، بویژه هزاره‌ها و پیروان مذهب تشیع هر روز در حال افزایش است و آخرین رویداد در ولایت دایکندی نیز نشان از اوج نفرت این گروه نسبت به مردم هزاره و پیرون اهل تشیع است.

شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان بارها اذعان داشته است که حمایت از گروه طالبان، حمایت از ترویج، گسترش و فربه کردن تروریزم، افزایش اختلافات قومی و مذهبی و تداوم نسل‌کشی، ظلم و بی عدالتی است. بناءً یکبار  دیگر این شورا از جامعه‌ی جهانی درخواست می‌نماید که در کنار قطع حمایت‌های مالی و سیاسی از گروه طالبان، از برگشت مردم‌سالاری و تامین حقوق بشر و اعاده‌ی حاکمیت ملی برخاسته از آرای مردم از طریق روند سیاسی فراگیر، حمایت نمایند. در غیر آن تروریزم تنها به افغانستان منحصر نمانده، دامنه آن به کشورهای جهان گسترش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید