جستجو
Close this search box.
Ikhraj-Mahajrin-az-Iran

شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان، سیاست جدید جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اخراج مهاجرین افغانستان در این شرایط بحرانی را با موازین و ملاک‌های بین المللی، کنوانسیون‌های حقوق بشری، بویژه حقوق مهاجرین برابر نمی‌بیند.

 

مفاد کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو در مورد حقوق پناهندگان و مکلفیت کشورهای میزبان صراحت کامل دارد و کشورهای عضو سازمان ملل متحد، مکلف به رعایت مفاد آن هستند. از سوی دیگر مردمان افغانستان و ایران دارای روابط عمیق تاریخی و حسنه‌ هستند که بر پایه‌ ارزش‌هایی در حوزه‌های فرهنگ، زبان و مشترکات دینی و مذهبی استوار بوده و در طول تاریخ همواره تلاش‌هایی برای تقویت و بهبود این روابط نزدیک و برادرانه صورت گرفته است.

 

شورای عالی مقاومت با قدردانی از مردم و دولت کشور برادر و همسایه جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از میلیون‌ها مهاجر افغانستان از دورۀ جهاد مقدس تا امروز، از مقام رهبری و رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران صمیمانه انتظار دارد تا با در نظرداشت شرایط بحرانی موجود در افغانستان از اخراج اجباری و رفتار خشونت‌بار با مهاجرین افغانستان که جان اکثر آنها به لحاظ امنیتی و همچنین میزان گسترده فقر و بیکاری در خطر است، جلو گیری بعمل آورده و با عاملین خشونت‌های اخیر برخورد جدی نمایند و اجازه ندهند تا چند فرد قانون‌شکن خللی در روابط حسنه مردمان دو کشور ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید