جستجو
Close this search box.
Hafda-Asad-Mazar

در هفدهم اسد سال 1377 هجری خورشیدی، گروه طالبان با حمایت‎های بی‌دریغ برخی از کشورهای همسایه و در همدستی با گروه‌های تروریستی خارجی به شهر مزار شریف که در طول تاریخ نمادی از مدارا و همزیستی مسالمت آمیز اقوام با هم برادر افغانستان بوده است، هجوم بردند و دست به بزرگ ترین قتل عام و فاجعه‌ی بشری در سال‌های پسین زدند.

در گزارش‌های نهادهای معتبر حقوق بشری و بین‌المللی قربانیان این جنایت تاریخی از هشت هزار نفر به شمول زنان و کودکان تا دوازده هزار نفر ذکر گردیده است. به مدت سه روز کشتار بی‌وقفه مردم عادی جریان داشت و خیابان‌ها مملو از اجساد گردیده بود. روزهای بعد از فاجعه ساکنان شهر از انتقال جنازه به مکان‌های نامعلوم عاجز مانده بودند و جوی خون از سراسر شهر و از کوچه و ‌پس‌کوچه‌های شهر جاری بود. سردمداران جهل و جنایت سه روز را به طور علنی روزهای کشتار و قتل عام اعلام کرده بودند و بدین ترتیب یکی از فجیع‌ترین رویداد‌ها را در کارنامه‌ی سیاه خویش ثبت کردند.

شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان فرا رسیدن هفدهم اسد را برای همه مردم افغانستان و به ویژه بازماندگان شهدای آن حادثه شوم تسلیت می‌گوید و یاد همه قربانیان بی‌گناه را گرامی می‌دارد. بدون تردید هفدهم اسد نه از یادها می‌رود و نه از تاریخ محو می‌شود و نه از پرونده‌ی عاملان آن نسل کشی بزرگ پاک می‌گردد.

با کمال تاسف بانیان و عاملان آن جنایت بزرگ بشری امروز بار دیگر با یک توطیه‌ی بین‌المللی و عناصر داخلی بر سرنوشت مردم ما حاکم گردیده اند و جنایت‌های مشابه آن را با شگردهای دیگر و در همدستی با دوستان تازه انجام می‌دهند. تاسف‌بارتر آن است که برخی ساده‌لوحانه هنوز گمان می‌کنند که این گروه خون آشام تغییر کرده و به تطهیر آن همه جنایت و قتل عام مبادرت می‌ورزند. هم‌چنین تاسف عمیق از آن است که برخی از نهادهای بین المللی که باید مرجع تامین عدالت و ارزش‌های انسانی باشند، خود در حال تعامل با گروهی است که هنوز خون مردم بی دفاع افغانستان از چنگال آن می‌چکد.

ما باور کامل داریم همان‌گونه که در دور اول گروه تروریستی طالبان بهای آن جنایت را پرداخت و تعداد زیادی از جنایتکاران به سزای اعمال خویش رسیدند، بار دیگر تاریخ تکرار خواهد شد و مردم افغانستان در فردای آزادی انتقام همه مظالم و ستمگری‌های این گروه تروریستی و هم پیمانان جنایتکار آن را باز خواهند ستاند.

به امید پیروزی و تحقق عدالت و آزادی در کشور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید