جستجو
Close this search box.
Hamla-bar-Mahajeran-dar-Iran

بنام‌ خداوند دادگر

 

خبر تکان‌دهنده‌ی شلیک به پناهجویانی که از ترس بربریت حاکم در افغانستان و پیدا نمودن کار و نان برای خانواده‌های خود، عازم جمهوری اسلامی ایران بودند، مایه نگرانی و تاسف عمیق شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان شده است.

افغانستان در پی یک توطئه بین المللی، همراهی کشورهای منطقه و کمک عناصری در درون حکومت، سه سال پیش به گروه طالبان واگذار گردید و مردم افغانستان پس ازین رویداد تلخ با انواع مصایب و دشواری‌هایی روبرو اند. آخرین رویداد در کنار افزایش فشار بر پناهندگان مصیبت دیده‌ی افغانستان در جمهوری اسلامی ایران، پخش خبر شلیک به شماری از همدیاران ما در مرز جمهوری اسلامی ایران است. این حمله و رویداد مصیبت‌بار که منجر به شهادت و جراحت ده‌ها هموطن مظلوم و بی‌پناه ما شده است، نه در پیمان‌های حقوق بین‌الملل و کنوانسیون حقوق مهاجرت جا دارد و نه در حسن همجواری، پیوندهای دینی و مشترکات فرهنگی.

دور از انتظار است که کشور دوست، برادر و همسایه ما جمهوری اسلامی ایران با فهمِ عمق فاجعه و بحران مسلط شده بر افغانستان، پیوندها و مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی و درک مظلومیت و بی‌پناهی مردم ما، به این اقدام خونبار متوسل شده و خون انسان‌هایی را که «از بدحادثه آنجا به پناه آمده» بودند را بر زمین ریخته باشد. این رویداد در شرایطی که مردم ما از همه مصایب ناشی از تسلط گروه طالبان رنج می‌برند، رنج مضاعفی است که انتظارش را نداشتیم.

شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی‌که از همه حمایت‌ها، همکاری‌ها و همیاری‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از جهاد و مقاومت مردم افغانستان، قدردانی می‌نماید، عوامل رویداد اخیر را به شدت محکوم و انتظار دارد که مقامات جمهوری اسلامی ایران، عوامل این حادثه را پس از بررسی‌های‌ لازم، شناسایی و مورد پیگرد قرار دهند و نگذارند پیوندهای عمیق دوکشور با این رویکردها  صدمه ببیند.

شورای عالی مقاومت ملی، مراتب همدردی خود را خدمت خانواده‌های دردمند شهدا ابراز داشته، برای مجروحان سلامتی کامل آرزو می‌‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید