جستجو
Close this search box.

 

بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت

عصر روزچهارشنبه، در‌پی حمله‌ی انتحاری در مقابل وزارت امور خارجه‌ی افغانستان، شماری از دیپلومات‌های جوان آن وزارت به شهادت رسیده و برخی هم مجروح گردیدند. این حادثه سبب اندوه فراوان و مایه‌ی نگرانی عمیق شورای مقاومت ملی گردیده است.

این رویداد که از سوی گروه‌های تروریستی تحت حمایت طالبان صورت گرفته است، نشان می‌دهد که تروریزم به عنوان یک خطر جدی با لانه گرفتن در افغانستان و میزبانی و حمایت از سوی گروه طالبان، به خطر جدی برای امنیت منطقه و جهان محسوب می‌گردد و نا دیده گرفتن این آفت، زیان‌های فراوانی را در پی خواهد داشت.  در عین حال مردم افغانستان در شرایط دشواری قرار گرفته که انواع افراطیت که طالبان یکی از آن‌ها است، سرزمین و مردم را درگرو خود گرفته اند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی که عوامل این رویداد را به شدت محکوم می‌کند، تأکید می‌دارد که باییست در مورد وضعیت کنونی و حضور گسترده‌ی جریان‌های بزرگ و‌کوچک تر‌وریستی مورد حمایت طالبان در افغانستان و هم‌چنین خطرات ناشی از آن به عنوان یک تهدید جدی، غور و دقت صورت گیرد تا از تهدید امنیت جهانی جلوگیری بعمل آید، در غیر آن عواقب ناگوار بی توجهی در این مورد، بسیار سنگین خواهد بود.

شورای مقاومت ملی در اندوه خانواده‌های درد دیده حادثه‌ی امروز خود را شریک دانسته، مراتب عمیق همدردی خویش را به مردم افغانستان و خانواده‌های شهدا ابراز می‌داریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید