جستجو
Close this search box.

 

بنام خداوند دانا و توانا

گزارش‌های رسیده حاکی از آنست که دولت جمهوری اسلامی ایران قرار است سفارت افغانستان در آن کشور را به نماینده‌ی گروه طالبان تحویل دهد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور همسایه، هم‌دین، هم‌زبان و هم‌فرهنگ از گذشته‌های دور تا ایندم در پهلوی همکاری‌های بی دریغ دیگر، میزبان ملیون‌ها مهاجر افغانستان است و در دو دهه‌ی گذشته به حکومت‌داری و کمک‌رسانی به مردم ما نیز تلاش‌های فراوان انجام داده اند که درخور ستایش و قدردانی است.

تحویل دهی سفارت افغانستان در تهران به نماینده یک گروهی که حاکمیت آنان بر افغانستان نا مشروع است، خلاف عرف دیپلوماتیک و در تضاد با منافع ملی افغانستان است.

شورای مقاومت ملی با این باور که جمهوری اسلامی ایران به اراده‌ی مردم و منافع ملی افغانستان احترام می‌گذارد، توقع دارد که دولت ایران در این راستا تجدید نظر نموده، پیش‌برد امور سفارت افغانستان در آن کشور را با ساختار قبلی در جهت حمایت از عرضه‌ی خدمات مطمین و مصئون به مهاجرین افغانستان مقیم آن کشور، حمایت نماید.

شورای مقاومت ملی از سایرکشورهایی که نمایندگی سیاسی افغانستان در آن‌جا فعال است مطالبه می‌نماید که با رعایت اصول دیپلوماتیک، از صدور اگرمان و قبولی برای نمایندگان گروه طالبان ابا ورزند که با این روی‌کرد به مطالبات برحق مردم افغانستان و جریان‌های ملی سیاسی مردم‌سالار احترام گذاشته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید