جستجو
Close this search box.

 

بنام خداوند دادگر و توانا

طالبان، این گروه تروریستی که جز‌ خونریزی به هیچ رویکرد دیگر اشباع نمی‌شوند، در آخرین مورد به کشتار بی رحمانه شماری از آزادی خواهان متوسل شدند که در ولایت بدخشان علیه این گروه و رهایی از وضعیت رقتبار کنونی مبارزه می‌کردند.

اقدام به کشتار دسته‌جمعی نخستین اتفاقی نیست که طالبان به آن مبادرت می‌ورزند، پیش ازین نیز در ولایات دیگر کشور نسل کشی، قتل‌های هدفمند و کوچ اجباری در کنار سایر مظالم طالبان، بخشی از جنایاتی است که آنان انجام داده اند.

ریچاردبنت، گزارش‌گر ویژه‌ی سازمان ملل نیز چندی پیش در‌گزارشی از نسل کشی توسط طالبان و تیرباران نیروهای پیشین امنیتی و مردم عادی پرده برداشت، اما هیچ تاثیری بر روابط نا‌ متعارف دنیا در قبال طالبان به مشاهده نرسید، گویا جهان در قبال‌ جنایاتی که در افغانستان بوقوع می‌پیوندد، باید سکوت کند و هزینه هفته وار مالی فراهم کند.

انتظار داریم تا نهادها و سازمان‌های بین المللی و کشورها با بررسی و درک عمقِ جنایات و ظلم بی حد و مرز این گروه، گستره روابط خویش را با این گروه تروریستی بازبینی نمایند.

مقاومت در برابر طالبان با توجه به ماهیت آنان که به هیچ اصلی در‌جنگ متعهد نیستند و کوچک‌ترین مقاومت، صدای مخالفت و حق طلبی را تحمل نمی‌توانند، نیازمند تدبیر، خردگرایی و رعایت اصول نظامی است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی‌که وقوع این رویداد خونین را در ولایت بدخشان به‌شدت نکوهش می‌کند، برای شهدا بهشت برین، به خانواده‌های شان و مردم سربلند و حماسه آفرین بدخشان صبر و شکیبایی آرزو می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید