جستجو
Close this search box.

بنام خداوند دانا و توانا

طالبان، این گروه متحجر و ضد ارزش‌های ملی و میهنی، پس از سلطه‌ی نا مشروع بر افغانستان، متوسل به اقداماتی شده اند که روحیه‌ی همزیستی مسالمت آمیز اقوام افغانستان را صدمه زده است.

تخریب آرام‌گاه قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود بصورت متکرر، نشان‌دهنده آنست که هنوز طالبان از نام شکوهمند مسعود که بارها طعم تلخ شکست را به طالبان چشانیده است، ترس و‌ رعب دارند.

این اقدامات ناشیانه، نشانگر توحش گرایی این گروه مزدور و بیگانه است و نه‌تنها به جای‌گاه قهرمان ملی کشور هیچ صدمه نمی‌زند که او را محبوب‌تر‌ از گذشته می‌سازد. مسعود آن سپهبد سترگ و یل گردن فراز آزادی چنان متهورانه در نقش وخشور پایداری و ایستادگی از خود کارنامه درخشانی به‌ یادگار گذاشته است که تاریخ به آن می‌بالد و از آن شکوه میابد.

روی‌کرد و اعمال طالبان در بیش از یک‌سال گذشته نشان داده است که این‌ها چقدر در پی تخریب وحدت و‌هم‌دلی مردم، ترویج و فربه کردن نفرت قومی، محلی و مذهبی، تقابل با ارزش‌ها و‌ نمادهای مردمی و ایجاد تفرقه اند. به هیچ اصلی از ارزش‌های دینی و میهنی نه‌تنها باور ندارند که بر خلاف آن عمل می‌کنند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی‌که تمامی اقدامات صورت گرفته توسط طالبان و هواخواهان آنان مبنی بر هتک حرمت و تخریب آرامگاه قهرمان ملی، مقابله با زبان فارسی به عنوان زبان تمدنی و زبان افهام و تفهیم اقوام افغانستان، اهانت به مفاخر تاریخی و هویتی مردم افغانستان، تخریب مجسمه شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری، رنگ‌پاشی روی تابلو و تصاویر شاه اسماعیل سامانی و شهید صلح، پروفیسور استادبرهان‌الدین ربانی، تغییر تابلوهای زبان فارسی و موارد متعدد دیگر را محکوم می‌کند، بر تقویت وحدت و هم‌دلی مردم افغانستان تاکید می‌دارد.

شورای مقاومت ملی، اقدامات خلاف روحیه وحدت ملی و اهانت بار طالبان را برخواسته از منش مزدورانه آنان شمرده، بر توقف هرچه سریع این اعمال تاکید می‌دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید