جستجو
Close this search box.

 

بنام خداوند دادگر و توانا

وقوع حمله انتحاری در برابر درب سفارت روسیه در کابل که سبب شهادت و جراحت شماری از شهروندان بی‌گناه افغانستان و جان باختن دو دیپلومات روسی شد، سبب اندوه عمیق و تاثر فراوان گردید.

حمله به نهاد دیپلوماتیکی که در سایه‌ی حاکمیت طالبان تروریست، فعالیت می‌کند، پرسش برانگیز و حکایت از تنش‌های بزرگ‌تر در سطح منطقه و چاق شدن اختلافات درونی طالبان دارد.

آنچه در پس رویدادهای هراس افگنانه در افغانستانِ زیر سلطه‌ی طالبان وجود دارد، چند دستگی و بیش از همه باور و توسل این گروه به ترور، انجام انفجار و انتحار به عنوان یک حربه مشروع است که دنیا هنوز در برابر این‌ گروه تعامل نا متعارف دارد و به این باور است که می‌شود با این گروه تروریستی علیه داعش رزمید. این رویکرد به آن میماند که باآب ناپاک میوه‌یی را بشویید و میل کنید.

به هرپیمانه‌یی که باورمندی دنیا معطوف به اصلاح پذیری طالبان گردد به همان اندازه، خطر هراس افگنی و تروریزم پروری طالبان، فربه تر شده و امنیت عمومی را با خطر بیشتر روبرو می‌کند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی‌که وقوع رویداد امروز در مقابل درب سفارت روسیه در کابل را که منجر به شهادت و جراحت شماری از هم‌وطنان عزیز ما و جان باختن دو دیپلومات روسی گردید، نکوهش و محکوم می‌کند، مراتب همدردی خود را به خانواده‌های داغ دیده افغانستان که عزیزان شان را در این رویداد از دست دادند، هم‌چنین به دولت و ملت روسیه ابراز می‌دارد.

شورای مقاومت ملی به عنوان چتر بزرگ و واحد سیاسی از جامعه‌ی جهانی و کشورهای دخیل در قضایای افغانستان می‌خواهد که با توجه به ماهیت تروریستی طالبان، برای رهایی مردم افغانستان از چنگال این گروه ظالم و خونخوار و تأمین مصئونیت جهانی، این گروه را شامل لیست تروریستان بین‌المللی نموده و در برابر مبارزه با آنان مردم افغاستان را یاری رسانند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید