جستجو
Close this search box.
Richard-Binet

گروه طالبان به‌تازگی اعلام کرده اند که ریچارد بنت، گزارشگر ویژۀ حقوق بشر سازمان ملل متحد، حق ورود به افغانستان را ندارد.

شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان، بانکوهش این تصمیم گروه طالبان، ممنوعیت ورود ریچارد بنت به افغانستان را تلاش آشکار طالبان برای پنهان کردن نقض گسترده‌ی حقوق بشر در قلمرو تحت سلطه‌ی جابرانه‌ی آنان می‌داند. طالبان با این اقدام تلاش می‌کند روی جنایات گسترده‌ی شان در همه زمینه‌ها  روپوش بگذارد و اجازه ندهد که صدای مظلومیت مردم افغانستان به گوش جهانیان برسد. این اقدام به روشنی نشان می‌دهد که طالبان دست به اقداماتی زده اند که افشای بخشی از آن توسط آقای بنت، سبب روشن شدن ماهیت و برانگیختن خشم آنان شده است.

آقای بنت به عنوان گزاشگر ویژه‌ی حقوق بشر سازمان ملل متحد در یک رشته از گزارش‌های مستند، جنایات طالبان علیه مردم افغانستان و نقض گسترده‌ی حقوق بشر توسط این گروه را بازتاب داد که این امر در کنار افشای رویکرد خشونت‌باور این گروه، از جنایات پنهان آنان پرده برداشت و تعامل خوش‌باورانه‌ی جهان با این گروه ناقض حقوق بشر را زیر سوال برد.

شورای عالی مقاومت ملی در حالی‌که از تلاش‌های آقای ریچارد بنت قدردانی می‌کند و تعهد ایشان را در راستای تامین حقوق بشر و افشای ناقضین  آن، ستایش می‌کند، جامعه جهانی را بار دیگر متوجه تعامل خوش‌باورانه شان با گروه طالبان می‌نماید که این تعامل سبب جسارت بیشتر آنان و تقویت گروه‌های تروریستی گردیده و امنیت منطقه و جهان را بیشتر از پیش با خطر جدی روبرو می‌کند. در عین حال از جامعه‌ی جهانی و سازمان ملل درخواست می‌گردد که زمینه‌ی سفرهای آقای بنت را برای مستند سازی جنایات طالبان در افغانستان، با وارد کردن فشار برطالبان، فراهم سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید