جستجو
Close this search box.

بنام خداوند دادگر

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، پایان مؤفقانۀ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و پیروزی جناب رجب طیب اردوغان را به عنوان رییس جمهور آن کشور شادباش گفته، برای ملت و دولت ترکیه پیروزی‌های بیشتر آرزو می‌کند.

حضور پرشور در دو دور‌ انتخابات و میزان اشتراک کم پیشنۀ مردم آن کشور‌ در هردو‌ انتخابات گواه پیروزی مردم سالاری و توسعه‌ یافتگی کشور دوست و برادر جمهوری ترکیه است.

مردم افغانستان و ترکیه در توالی تاریخ بیش از یک سده، همیشه در شادی و اندوه همدیگر شریک و مناسبات دوکشور بر محور منافع ملی استوار بوده است.

خواسته اصلی مردم افغانستان نیز حاکمیت یک نظام منتخب مردم سالار است و بدون چنین نظامی هیچ‌گاه بحران افغانستان حل نخواهد شد و انتظار داریم دولت ترکیه نیز از خواسته‌های اصلی مردم افغانستان برای برگشت مردم سالاری در آن کشور حمایت نماید.

شورای مقاومت ملی انتظار دارد که دولت جدید ترکیه تحت رهبری جناب آقای رجب طیب اردوغان، با درک وضعیت نامطوب ناشی از سلطۀ جابرانۀ طالبان بر افغانستان که سبب مهاجرت جمع کثیری از مردم ما به کشورهای مختلف از جمله کشور ترکیه شده، فرصت ادامۀ حضور به پناهندگان افغانستان را تا زمان بهبود وضعیت در کشورما، فراهم و خاطرۀ میزبانی و برادری مردمان هردو سرزمین را مانند همیشه ماندگار سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید