جستجو
Close this search box.
Attack In Nengarhar

شورای مقاومت ملی حمله‌ی  مسلحانه و تیر اندازی بر تجمع اعتراضی مدنی مردم ملکی ولایت ننگرهار را شدیداً نکوهش نموده برای شهدا بهشت رضوان و برای زخمی‌ها شفای عاجل و کامل و به خانواده‌های شهدا صبر و شکیبایی تمنا می‌نماید.

 

تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز یکی از حقوق طبیعی و مهم در جوامع بشری است. یقیناً استفاده از قوه جبر و خشونت و تیر اندازی بر تجمعات اعتراضی نه تنها نقض صریح حقوق انسانی است بلکه موجب آسیب اعتماد ملی و در نتیجه منجر بدتر شدن وضعیت و بحران در کشورها می‌گردد. پر واضح است که نظام‌ها بر پایه اعتماد عمومی استوار است و هیچ نظامِ با ظلم و ستم دوام نیاورده است. گروه طالبان چه در گذشته و چه در نزدیک به سه سال سلطه اخیر برحسب سلطه‌گرایی مطلق عمل کرده و زندگی روز مره مردم افغانستان در حوزه‌های امنیت، سیاست، اجتماع، اقتصاد، فرهنگ و غیره را به چالش کشیده و فلج نموده است. همین عمل کرد این گروه باعث مصایب بی‌شماری شده است که امروز در هرگوشه و کنار کشور صدای اعتراض و نفرت از آنان بلند است.

اعتراض‌های مدنی نشان از انزجار ونفرت رو به گسترش مردم نسبت به تسلط  گروه جهل وجور طالبان است. این گروه بجای تمکین به خواسته‌های برحق مردم کشور، به سرکوب، به خشونت ‌با زور وسلاح متوسل می‌شوند که از ناکامی ‌وسرنوشت روبه زوال آن‌ها حکایت دارد. این واکنش‌های شجاعانه‌ی مردم بدخشان، بغلان وننگرها، سرآغاز فصل جدیدی از مبارزات آزادی‌خواهانه‌ی مردم  افغانستان دربرابر تسلط نا مشروع طالبان است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان تیر اندازی گروه طالبان بر معترضین را تقبیح نموده و باورمند است که اعتراضات بغلان، بدخشان و ننگرهار نمونه‌ای از عدم پذیرش این گروه توسط مردم است و تداوم این‌چنین عمل کرد ترور محور گروه طالبان سبب نا رضایتی هرچه بیشتر مردم در کشور خواهد شد و عمر این گروه به زودی به پایان خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید