جستجو
Close this search box.
11September2001

بنام خداوند عدالت و برابری

سال‌روز حادثۀ یازدهم سپتامبر و حملۀ تروریستی بر ساختمان‌های تجارت جهانی در نیویارک و پنتاگون که در پی آن حدود سه هزار انسان کشته شدند و در نوع خود بزرگ‌ترین حملۀ تروریستی به‌حساب می‌آید در حالی فرا می‌رسد که به نظر می‌آید این حادثه غم‌انگیز از سوی جهان به فراموشی سپرده شده است.

اکنون در افغانستان گروهی که بستر اصلی آن حمله تروریستی را با پناه دادن به رهبری و اعضای القاعده فراهم کرده بود مسلط شده است و جهان در حال گفتگو و تعامل خوش‌باورانه با این گروه است. شگفتی در این است که جهان چگونه با گروهی که زمینۀ حضور نیروهای خارجی را در افغانستان فراهم کرد و در طی حدود بیست سال، ده‌ها هزار قربانی از مردم افغانستان گرفت و هنوز عامل اصلی رشد، گسترش و صدور تروریسم در منطقه و جهان است وارد تعامل شده است؟

افغانستان یک‌بار دیگر در وضعیت مشابه آن‌چه در سال 2001 وجود داشت قرار گرفته است. طالبان به عنوان یک گروه متحجر و افراطی که دشمنی آشکار با ارزش‌های بنیادین حقوق بشری و دموکراسی دارد در افغانستان حاکم ساخته شده است و پس از دو سال به هیچ‌یک از مطالبات مردم افغانستان و جامعۀ جهانی وقعی ننهاده اند. این گروه هم اکنون مثل گذشته زمینۀ حضور بیش از بیست و دو گروه تروریستی در کشور را فراهم و افغانستان را به لانۀ امن تروریسم تبدیل کرده است.‌

گروه طالبان وحلقات خاصي در ميان آنها با استفاده از تعامل خوش باورانۀ جهان، خود را پیروز شمرده، با پر رویی اظهار نظر و ظالمانه عمل ميكنند که همه معيارات انساني را پشت پازده اند و براي منطقه وجهان وحشتناك‌تر از آنند كه بودند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان ضمن نکوهش عوامل رویداد یازدهم سپتمبر 2001، هشدار می‌دهد که اگر جهان به وضعیت فعلی افغانستان بی‌ تفاوت بماند و در برابر گروه طالبان تغییر موضع ندهند، ممکن است بار دیگر شاهد حوادث خطرناک‌تری نسبت به یازدهم سپتامبر 2001 باشیم. زیرا آن‌چه در افغانستان صورت می‌گیرد چیزی جز تقویت اندیشۀ افراطی‌گری و رشد گروه‌های تروریستی نیست.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید