جستجو
Close this search box.
Urzgan district

بنام خداوند دادگر و توانا

با تأسف نیروهای محلی مربوط به گروه طالبان در ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان طی دو سال اخیر دست به کشتار سیستماتیک مردم اهل تشیع و هزاره این منطقه زده اند که تا کنون شهدا در این منطقه به هفده تن رسیده اند.

در آخرین رویداد روز سه شنبه 28 سنبله 1402 خورشیدی دو تن به نام‌های حاجی حسن و علیخان که پدر و پسر بودند در منطقه تنگی مامی جوی نو ولسوالی ارزگان به طور فجیعی به شهادت رسیده و سر بریده شدند. پیشتر از آن در تاریخ 21 سنبله 1402 نیز شخصی به نام سید امیر علوی در منطقۀ جوی نو به طرز مشکوک به شهادت رسیده است. بدین ترتیب شهدای این منطقه به هفده تن رسیده اند و علاوه بر آن، افراد مسلح محلی با حمایت طالبان دست به آتش زدن مزارع، خانه‌ها و اموال مردم، قطع درختان و چپاول دارایی‌های مردم زده اند ولی تا کنون هیچ اقدامی برای جلوگیری از این حوادث غیر انسانی و جنایت‌های زنجیره‌ای از سوی گروه طالبان صورت نگرفته و هیچ‌کسی تا کنون به ظن دست داشتن در این وقایع دستگیر نگردیده است.

این در حالی است که مردم محل و منابع محلی تایید کرده اند که افراد دو تن از فرماندهان این گروه که در پنجشیر و اندراب‌ها مشغول سرکوب مردم هستند دست به چنین فجایعی زده اند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان ضمن اظهار تسلیت و غم‌شریکی با بازماندگان شهدای اخیر ارزگان خاص، جنایت‌های صورت گرفته در این منطقه را که با حمایت گروه طالبان صورت می‌گیرد شدیدا محکوم می‌کند. هم‌چنین از نهادهای بین المللی معتبر به خصوص سازمان ملل متحد و دفتر هیأت معاونیت ملل متحد در افغانستان (یوناما) می‌خواهد که هرچه زودتر جهت جلوگیری از رخدادهای مشابه اقدام کند و تحقیقات جدی را در مورد حوادث گذشته شروع کرده و نتایج آن را با مردم افغانستان شریک سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید