جستجو
Close this search box.
اخراج پناه جویان از پاکستان

بنام خداوند دادگر

حکومت پاکستان بصورت غیر عادلانه و برخلاف تمامی موازین و کنوانسیون‌های حقوق بشری، تصمیم گرفته است که پناهجویان افغانستان را که در پاکستان به‌سر می‌برند از آن کشور اخراج نماید.

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌گردد که بیش از دو ملیون شهروندان افغانستان از زمان آغاز جهاد مقدس و همچنین در پی فروپاشی افغانستان و تسلط مجدد طالبان مجبور به مهاجرت به کشور همسایۀ پاکستان شده اند.

مردم افغانستان هرچند از مردم و دولت پاکستان در طی سال‌های میزبانی از مهاجرین افغانستان مقیم آن کشور، قدردانی می‌کند، اما بر بنیاد حقوق بین‌الدول و مفاد کنوانسیون‌های بین‌المللی، پناهندگی بخشی از حقوق شهروندان کشورهای جهان است و هیچ کشوری حق ندارد از آن به عنوان حربۀ سیاسی و نیروی فشار استفاده نماید.

مفاد کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو در مورد حقوق پناهندگان و مکلفیت کشورهای میزبان صراحت کامل دارد و کشورهای عضو سازمان ملل متحد، مکلف به رعایت مفاد آن هستند.

شورای مقاومت ملی در حالی‌که این تصمیم حکومت پاکستان را که یکی از عوامل آن جلوگیری از گسترش ناامنی در پاکستان خوانده شده است، غیر موجه، برخلاف مناسبات حسن هم‌جواری و‌خلاف مفاد کنوانسیون‌های بین‌المللی بویژه حقوق پناهندگان می‌داند، از حکومت پاکستان می‌خواهد که با درک وضعیت موجود در کشورما از بازگشت دادن پناهندگان شهروند افغانستان که جان بسیاری از آن‌ها در خطر است، صرف‌نظر نماید و برعکس بجای اعمال فشار بالای مهاجران بی‌پناه به گروه طالبان که عامل برخوردهای مرزی و تقویت گروه‌های هراس افگن از جمله طالبان پاکستانی است، فشار وارد کند.

در عین حال از سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی پناهندگان درخواست می‌داریم که جلو این اقدام حکومت پاکستان را بگیرند و اجازه ندهند که جان بیش از دو ملیون مهاجر در معرض خطر جانی، فقر و بیکاری بیشتر قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید