جستجو
Close this search box.
Gen Dawod

شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان فرا رسیدن سال‌روز شهادت ستر‌ جنرال محمد داؤود داؤود و جنرال شاه‌جهان نوری  را خدمت خانواده‌های دردمند، مردم افغانستان، مجاهدین و مقاومت‌گران تسلیت عرض نموده، روان آنان را شاد و یادهای شان را گرامی می‌دارد.

جنرال محمد داؤود داؤود شهید و جنرال شاه جهان نوری از فرماندهان برجسته و نامدار دوران جهاد و مقاومت بودند که پس از پیروزی جهاد و مقاومت در دوران جمهوریت نیز در بخش‌های مختلف کاری شان به‌عنوان جنرال‌های متعهد، وطن دوست و وفادار به ارزش‌ها  در هر گوشه کشور مصدر خدمت شدند.

جنرال محمد داؤود برعلاوه کارهای رسمی دولتی، به‌عنوان یکی از محورهای سیاست و قدرت در شمال شرق کشور فعال و مطرح بود و در تعاملات سیاسی جایگاه برازنده داشت. او پس از پیروزی مقاومت در فرماندهی قول اردوی شماره 6  کارهای سازنده و مهمی در خصوص تأمین امنیت و تحکیم ثبات ولایات شمال‌شرق کشور انجام داد که در زمان مسئولیت او در مناطق یاده شده امنیت و آرامش برقرار و نظام مشروع، حاکمیت داشت. او به عنوان یک چهرۀ سیاسی و نظامی به خدمت‌گذاری برای مردم توجه و علاقه وافر داشت و در عین حال به فعالیت‌های فرهنگی نیز توجه ویژه داشت. نگاه او نسبت به جوانان و حمایت ازین قشر جامعه درخور ستایش و چشم‌گیر بود.

نقش جنرال محمد داؤد در معینیت وزارت امور داخله در امر مبارزه با مواد مخدر بسیار روشن و ستایش برانگیز بود و همینگونه آخرین ماموریت وی در فرماندهی زون 303 پولیس در شمال کشور نیز از درخشان‌ ترین دروه‌های کاری او محسوب می‌گردد. او در این مسوولیت به قدری خوب درخشید که هدف دشمنان قرار گرفت و جانش را گرفتند. اما کارنامه و نام درخشانش جاویدان است.

جنرال شاه‌جهان نوری نیز ازکادرهای متعهد جهاد و مقاومت کشور بود که از جوانی در راه مبارزه برای آزادی کشور به میدان آمد و تا پایان عمرش برای خدمت به مردم و میهن از هیچ تلاشی فروگذاشت نکرد.

شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان یکبار دیگر ضمن یادبود از مقام هردو شهید ارجمند، یاد همه شهدای جهاد، مقاومت و عصر مردم‌سالاری و شهدای رویدادهای اخیر کشور را گرامی داشته، برای خانواده‌های ایشان صبر و شکیبایی آرزو نموده، امیدواریم که به وضعیت ناگوار کشور پایان داده شود و مردم افغانستان باردیگر شاهد بازگشت مردم‌سالاری و تحقق آرزوهای شان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید