جستجو
Close this search box.
Maw Ayaz

بنام خداوند دادگر و توانا

شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان فرا رسیدن چهارمین سالگرد شهادت الگوی تقوا وطهارت دوکتور محمد ایاز نیازی، مربی وآموزگار دلسوز به کیان امت اسلامی و سایر علمای جید کشور را که جان‌های شان را در راه میهن و مردم بخاطر تحقق اهداف دین مبین اسلام از دست دادند، تسلیت عرض نموده، روح آنان را شاد و یادهای شان را گرامی می‌دارد.

نیازی شهید استاد دانشکده شرعیات دانشگاه کابل از معدود اساتید و شخصیت‌های آکادمیک وعلمی کشور و در عین حال شخصیت مصلح، اندیشمند و دعوتگر آگاهی بود که همواره در بیان حقایق هراسی نداشت. او در هر مجلس و مسجد، مدرسه ‌و دانشگاهی جرئت‌مندانه حضور فعال داشت ونصایح دینی را مسوولانه و با رسالت بیان می‌نمود.

دکتر ایاز نیازی در کنار سایر علمایی که در بیان حقایق هراسی نداشتند و احکام دینی را با فهم دقیق، در نفی افراط‌گرایی، بیان و برای اعتلای میهن و آگاهی مردم تلاش می‌کردند، بصورت مرموز مورد هدف قرار گرفتند و تا هنوز پرونده‌ی هیچ یک ازین دست ترورها روشن نشده است.

از خداوند منان برای شهید نیازی و سایر شهدای کشور آرامش روان و نام جاودان آرزو می‌کنیم و یادهای شان گرامی می‌داریم.

شورای عالی مقاومت ملی به این باور است که تروریزم از هرنوع آن که درحال حاضر توسط گروه طالبان رهبری و میزبانی نیز می‌شوند با همه ارزش‌ها و قرائت اعتدالی دینی در تضاد قرار دارد و مانعی است در برابر تبلیغ و ترویج قرائت میانه از دین و تلاشی است در جهت مکدر کردن چهره‌ی واقعی اسلام. از همین رو است که شورای مقاومت ملی با جدیت در برابر این پدیده مبارزه و ایستادگی نموده و فربه شدن، ترویج و صدور آن را  که در حال حاضر از افغانستانِ تحت سلطه‌ی غاصبانه‌ی طالبان صورت می‌گیرد، خطر جدی به کشورهای منطقه و جهان  می‌پندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید