جستجو
Close this search box.
روز استقلال افغانستان

بیست و هشتم اسد امسال مصادف است با  یکصدو پنجمین سال‌روز استردادِ استقلال کشور. شورای عالی مقاومت ملی فرا رسیدن این روز تاریخی را به ملت سربلند افغانستان تبریک عرض می‌دارد.

متاسفانه در سومین سال متوالی، استقلال کشور درحالی فرا می‌رسد که سرزمین ما در اشغال یک گروه متحجر و پیرو بیگانگان قرار دارد و به شدت از اقدامات این گروه میهن و مردم ما متاثر شده اند.

مردم افغانستان در ۲۸ اسد سال ۱۲۹۸ هجری خورشیدی، استقلال کشور را حصول کردند، اما اقدامات و رویکردهای ناشیانه‌ی حکومت‌های وقت، سبب عدم برقراری ثبات و شکل‌گیری جامعه‌ی ایده‌آل مردم گردید و همین امر سبب گردید که پس از انگلیس‌ها، نیروهای شوروی پیشین به افغانستان هجوم بیاورند که آسیب‌های  آن تا کنون نیز محسوس است.

افغانستان یکی از معدودکشورهای جهان است که مردم آن بخاطر آزادی چه در گذشته و چه در تاریخ معاصر قربانی و فداکاری‌های بی‌شماری داده اند. پس از حصول استقلال در سال 1298 هجری خورشیدی، صدها هزار شهید، آواره و معلول در زمان جهاد، مقاومت، عصر مردم‌سالاری و شرایط کنونی نماد روشنی از مبارزه و فداکاری مردم ما در توالی تاریخ است.

شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان با پاسداری از استقلال و آزادی کشور، به این باور است که افغانستان نیازمند شکل‌گیری دولت قانومند و مقتدری است که بتواند از آزادی کشور، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی صیانت نماید. تداوم وضعیت کنونی که در کنار استقلال سیاسی، هیچگونه آزادی شهروندی نیز وجود ندارد، افغانستان را بیشتر  از پیش به انزوا می‌کشاند و به لانه‌ی امن تروریزم مبدل می‌کند.

یکبار دیگر با گرامی‌داشت یاد و خاطرات شهدای راه استقلال کشور، شهدای جهاد، مقاومت، عصر مردم‌سالاری و رویدادهای سه‌سال پسین، به روان همه‌ی آنها درود می‌فرستیم.

و من‌االله التوفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید