جستجو
Close this search box.

بنام خداوند لوح و‌ قلم

نهم فبروری برابر است با پنج‌صدو هشتاد و دومین زادروز امیرالکلام، متفکر، سیاست مدار فاضل، زبان شناس، شاعر ذوالسانین، نخست وزیر و‌ مشاور بزرگ سلطان حسین بایقرا.

زاد روز این انسان بزرگ، فاضل، عارف و چهره‌ی درخشان عصر خراسان را گرامی می‌داریم!

در روزگاری که جهان در عصر تمسک به دانش فضلا و اندیشمندانی چون نوایی، ره‌ بسوی شگوفایی و ترقی و رسیدن به تعالی و رفاه را تجربه می‌کند، در سرزمین نوایی گروهی مسلط شده است که نه‌تنها با اندیشه‌ی او سر ستیز دارند که حتا تندیس ‌او را که از باب حرمت به جایگاه آن سیات مدار فاضل در شهر مزار شریف بنا شده بود، تخریب می‌کنند.

طالبان، این گروه متحجر و فرهنگ ستیز با هر پدیده‌‌ای که در آن فضایل اخلاقی، فرهنگی و نشانه‌های تاریخی سرزمین ما وجود داشته باشد، سر دشمنی دارند و در پی نابودی آن اند.

تخریب تصاویر شخصیت‌های نام آور و افتخارات سرزمین ما، حذف نماد‌های تاریخی، تخریب یادگاه‌ها و یادبودهای فرهنگی- هویتی، افزایش تنش‌های قومی و زبانی را در پی خواهد داشت. در آخرین مورد تخریب مجسمه‌ی امیر علی شیر نوایی، بخشی از فعالیت‌های فرهنگ ستیزانه‌ی طالبان در کنار هزاران جنایات دیگری است که آنان در طی نزدیک به یک‌ونیم سال سلطه بر افغانستان انجام داده‌اند.

شورای مقاومت ملی ضمن گرامی‌داشت زاد روز امیر‌الکلام علی شیر نوایی، اقدامات فرهنگ ستیزانه‌ی گروه طالبان را به شدت نکوهش نموده، تاکید می‌دارد که ممکن با اقدامات این چنینی تاریخ و فرهنگ یک سرزمین را در ظاهر امر ویران کنند، اما هرگز نمی‌توانند هویت فرهنگی و تمدنی سرزمینی را که ارزش‌های تاریخی و فرهنگی آن بخشی از افتخارات جهان بشری است را نابود سازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید