جستجو
Close this search box.
روز سرباز

امروز مصادف است به روز سرباز. این روز در حالی فرا رسیده است که افغانستان زیر سلطۀ گروهی قرار دارد که روي انگيزه‌هاي عقده‌مندانه، پیوسته نیروهای پیشین امنیتی را دستگیر، شکنجه و به شهادت می‌رساند.

سربازان نیروهای دفاعی و امنیتی کشور که در بیست سال دورۀ جمهوریت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور با جان‌های شیرین شان دفاع نمودند، مستوجب هرگونه قدردانی و ستایش اند. آنان در دفاع از میهن و حاکمیت ملی کشور از هیچ تلاشی دریغ نکردند، اما متاسفانه در سطوح رهبری آنان عواملی وجود داشت که به عنوان ستون پنجم در تسلیم‌دهی کشور به طالبان و فروپاشی نظام در کنار دیگر عوامل داخلی و بیرونی سهم داشتند و در حقیقت امر این عوامل در برابر خون شهدای نیروهای امنیتی جفا و خیانت آشکار را مرتکب شدند.

شورای مقاومت ملی در حالی‌که از فداکاری و جان‌بازی نیروهای امنیتی پیشین کشور ستایش می‌نماید، یاد و نام شهدای این نیروها را گرامی‌ داشته، مراتب همدردی خویش را با خانواده‌های شهدا ابراز و تصریح می‌کند که مشکلات، رنج و مشقت امروز سربازان را نیز با تمام وجود احساس می‌کنیم. وضعیت آن‌عده سربازانی که امروز به دلایل گوناگون در زیر سلطۀ طالبان با مشقت‌های گوناگون و در محرومیت از حقوق اساسی انسانی زندگی می‌کنند و هم آنانی که در آوارگی و بی وطنی با رنج و مشقت بسر می‌برند، برای ما قابل درک است. این وضعیت بقا ندارد و متحول شدنی است. امیدواریم که در فردای روشن افغانستان جدید با حضور و فداکاری سربازان کشور، شاهد اعادۀ قانون‌مند حاکمیت ملی و حفاظت از تمامیت ارضی کشور باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید