جستجو
Close this search box.
شهدای پانزدهم عقرب بغلان

بنام خداوند جان و خرد

در پانزدهم عقرب سال 1386 خورشیدی تعداد شش تن از وکلای شورای ملی افغانستان از جمله سید مصطفی کاظمی و ده‌ها تن از کودکان خردسال و شاگردان مکاتب ولایت بغلان در یک حادثۀ تروریستی به شهادت رسیدند. در این حادثۀ هولناک که بر اساس تحقیقات سارنوالی وقتِ افغانستان، توسط گروه طالبان طرح و اجرا شده بود، حدود 73 تن که اکثر آنان دانش‌آموزان مکاتب بودند به شهادت رسیدند و بیش از صد تن دیگر مجروح گردیدند.
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان یاد شهدای حادثۀ بغلان به‌ویژه شهید سید مصطفی کاظمی را گرامی می‌دارد و یک‌بار دیگر بر عاملان سیاه‌روی آن واقعۀ تلخ و دردناک لعنت می‌فرستد.
در آن حادثه غم انگیز علاوه بر شهید سید مصطفی کاظمی، رهبر حزب اقتدار ملی که کرسی نمایندگی مردم کابل را نیز در شورای ملی به عهده داشت، تعداد پنج تن دیگر از وکلای شورای ملی افغانستان هریک نازک‌میر سرفراز نماینده مردم کندز، محمد عارف ظریف نماینده مردم کابل، صبغت الله ذکی نماینده مردم تخار، صاحب الرحمن همت نماینده مردم کنر و انجنیر عبدالمتین، نماینده مردم هلمند، به شهادت رسیدند که یاد و نام یکایک شان را گرامی می‌داریم.
شهید سید مصطفی کاظمی یکی از چهره‌های برجستهٔ سیاسی در سطح ملی بود که نقش برازنده در وحدت و انسجام مردم و توسعهٔ سیاسی و اقتصادی در نظام جدید کشور داشت. هم‌چنین نمایندگان همراهش نیز از افراد برجسته‌ای بودند که در هنگام خدمت به مردم توسط تروریست‌های خون آشام به شهادت رسیدند.
با تاسف کسانی که دیروز چنین فجایع سنگین و جنایت‌های سازمان یافته را طراحی و اجرا می‌کردند بر اساس یک معامله ننگین و توطئه از پیش طراحی شده، امروز بر اریکه قدرت تکیه زده اند و مدعی حکومت بر مردم افغانستان هستند. بدون شک گروهی که تا دیروز دست به چنین اعمال تروریستی و ضد انسانی می‌زد و حتی بعد از تسلط بر افغانستان تنها اولویت امنیتی اش پرورش گروه‌های انتحاری است، توانایی و حق حاکمیت بر مردم را ندارد. از همین رو هر روز بحران تازه برای کشور و مردمان بی‌پناه افغانستان خلق می‌کند.
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان یک‌بار دیگر یاد همه شهدای راه استقلال و آزادی کشور به‌خصوص شهدای حادثۀ تروریستی بغلان و شهدای دانش‌آموز آن رویداد خونین را گرامی می‌دارد و از کشورهای جهان و مجامع بین‌المللی می‌خواهد که مردم افغانستان را در رسیدن به یک نظام منتخب و قانونی جهت عبور از وضعیت غیر انسانی کنونی حمایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید