جستجو
Close this search box.
صدسالگی جمهوریت در ترکیه

بنام خداوند جان و خرد

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان فرا رسیدن سال‌روز تأسیس جمهوریت در ترکیه را به دولت و ملت کشور دوست و برادر جمهوری ترکیه تبریک و شادباش گفته، باور دارد که تأسیس جمهوریت سرآغاز عظیم و مهم در تاریخ معاصر این کشور به‌حساب می‌آید.

ترکیه، با تلاش مردم و رهبری مدبرانۀ رییس جمهور رجب طیب اردوغان، در دو دهۀ گذشته به یک نمونه‌یی از توانمندی و پیشرفت در منطقه و جهان تبدیل شده است و یکی از کشورهای مهم و اثرگذار در تعاملات منطقوی و جهانی محسوب می‌گردد. پیشرفت‌ها و دست‌آوردهای شگفت‌آور ترکیه در مسیر توسعه و شکوفایی نتایج تلاش‌ها و فداکاری‌های مردم و رهبری با درایت این کشور است.

باید خاطر نشان کرد که افغانستان و ترکیه در دوره‌های مختلف تاریخی نزدیک به یکدیگر بوده و از منظر تاریخی، فرهنگی، دینی و جغرافیایی ارتباطات مثبت داشته اند. افغانستان در مبارزات آزادی‌خواهانه از ترکیه حمایت همه‌جانبه نموده و ترکیه در دوره‌های تاریخی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه‌های آموزش، صحت، مدد رسانی بشردوستانه، توسعه و مبارزه با تروریزم به افغانستان کمک‌های شایانی کرده است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان ضمن شادباش مجدد این روز تاریخی، امیدوار است تا روابط دوستانه و برادرانه هردو کشورِ ترکیه و افغانستان که ریشه در دل تاریخ دارد، با تلاش و همت مردمان هردو کشور بیشتر از پیش گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید