جستجو
Close this search box.
عاشورای حسینی

بنام خداوند عدالت و آزادی

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان فرا رسیدن دهم محرم الحرام و ایام عزا داری سرور و سالار شهیدان حسین ‌ابن علی (ع) و یاران با وفایش را به تمام مسلمانان جهان به ویژه به مردم مؤمن و مسلمان افغانستان تسلیت می‌گوید. امام حسین با رشادت و ایثارگری، مسیر با شکوه حق و عدالت را بر باطل و ظلم انتخاب کرده و جاودانه‌ترین قیام را که همانا ستیز با ظلم و ایستادگی برای عدالت و اصلاح امت اسلامی از انحراف است، پدید آورد و در این مسیر همراه با یاران وفادارش، شهادت را پذیرفت تا پیام انسانیت، مقابله با ستم و استبداد و دفاع از اصول اخلاقی را به تمام انسان‌های آزاده در طول تاریخ منتقل کند.

واقعۀ تلخ و تاریخی عاشورا، در دهم محرم الحرام سال 61 هجری قمری در کربلای عراق، رخ داد و امام حسین (رض) به همراه 72 تن از یارانش توسط نیروهای یزید تحت فرمان عبیدالله ابن زیاد در جنگ نا برابر و بی‌رحمانه به شهادت رسیدند. امام حسین با هدف زنده نگاه‌داشتن ارزش‌های اسلام، قیام نمود و این قیام ارزنده الگوی مهم‌ترین انقلاب‌های سیاسی و اجتماعی تاریخ بشر بوده است.

هموطنان عزیز، برادران و خواهران گرامی!

گروه مزدور و متحجر طالبان از زمان تسلط با سیاه‌اندیشی کامل بر سرزمین افغانستان سایه انداخته و یزیدوار هم‌چنان بر طبل انحصار و استبداد می‌کوبد. در حالی که تمکین به خواست و احترام به باورهای شهروندان یک اصل انکار ناپذیر در جوامع انسانی است، اما این گروه غاصب و خشونت پیشه با عمل‌کرد تروریستی متاسفانه تا کنون به هیچ یک از مطالبات و خواست‌های مردم افغانستان گردن ننهاده است. بنابراین مانع تراشی و ایجاد خشونت در برابر برگزاری مناسبت‌های دینی و ملی از سوی طالبان، در تضاد آشکار با ارزش‌های انسانی، اسلامی و وحدت ملی در کشور است. عزاداری برای امام حسین، یک عنعنه پسندیده و انسانی است که عواطف هر انسانی را بر می‌انگیزد. ولی متاسفانه وضعیت حاکم در کشور و رفتار غیر انسانی و غیر اسلامی گروه طالبان و استفاده از قوت جبر و شلاق در برابر عزاداران حسینی نشان می‌دهد که این گروه در ستیز با مردم و ارزش‌های ملی ما قرار دارد.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان بار دیگر روز عاشورا را به پیشگاه مردم ماتم دیدۀ افغانستان تسلیت گفته و یاد و خاطرۀ شهدای راه استقلال و آزادی کشور عزیزما افغانستان را گرامی داشته، تاکید می‌دارد که این شورا در برابر هرنوع ظلم، جور، بی‌عدالتی و تبعیض آشکار گروه تروریستی طالبان که هیچ‌گونه مبنای دینی و حقوقی ندارد، ایستادگی نموده و تا برآورده شدن خواست‌های برحق مردم افغانستان که ایجاد حکومت برخاسته از ارادۀ جمعی مردم افغانستان است به مبارزۀ برحق خود ادامه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید