جستجو
Close this search box.
نسل کشی هزاره ها

به نام خداوند آزادی و عدالت

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان بیست‌وپنجمین سالروز واقعۀ خونین قتل عام شماری از شهروندان بی‌گناه شهر مزار شریف توسط گروه افراطی و تروریستی طالبان را به خانواده‌های داغدیدۀ قربانیان ۱۷ اسد ۱۳۷۷ تسلیت می‌گوید و یاد و خاطرات آن شهدای مظلوم و بی‌گناه را گرامی می‌دارد.

گروه طالبان در سال ۱۳۷۷ بر مناطقی از شمال از جمله مزار شریف مسلط گردید. طالبان با تسلط بر شهر مزار شریف به اهالی غیر نظامی شهر حمله‌ ور شده و چندین روز به قتل عام مردم ملکی به شمول زنان و کودکان پرداخته، بدترین و بی‌رحمانه ترین جنایات ضد بشری را در قبال مردم این شهر به‌ویژه مردم هزاره و شیعه انجام دادند. تا جایی که یکی از مسوولین بلند پایۀ طالبان در آن‌زمان هزاره‌ها را نا مسلمان دانسته و فتوای قتل عام آن‌ها را صادر نموده بود که مصداق عینی پاک‌سازی قومی، نسل‌کشی و نابود‌سازی فرقه‌ای در کشور ما بوده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در یک گزارش خود در این مورد چنین نوشته است: «در جستجوی خانه‌به‌خانه، صدها مرد و پسر هزاره اعدام شدند.» گزارش‌های دیگری نیز مبنی به کشته شدن هزاران نفر در این شهر وجود دارد.

طالبان پس از بیست و پنج سال امروز بار دیگر جنایت‌های ضد انسانی گذشته خود را تکرار نموده و در اقصی نقاط کشور به خصوص ولایات شمال، کابل، مناطقی از ولایات جنوبی و ولایات مرکزی، جنایات مشابهی را مرتکب شده و شهروندان بی‌گناه را در مقابل چشمان خانواده‌های شان به رگبار می‌بندند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان به این باور است که گروه طالبان که پیش ازین نیز چنین جنایاتی را مرتکب شده و امروز هم‌چنان با تسلط بر افغانستان از اعمال هرگونه جنایات ضد بشری، سرکوب، شکنجه، قتل و حذف سیاسی، قومی و مذهبی دریغ نمی‌ورزند، مستوجب مجازات و تحریم‌های بیشتر اند نه این‌که با این‌ها تعاملات پنهانی به عناوین مختلف صورت گیرد و سبب جسارت بخشیدن به سایر گروه‌های هراس افگن گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید