جستجو
Close this search box.
اعلامیۀ شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان به استقبال از مواضع اخیر کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا در قبال بحران افغانستان

کمیته‌ی روابط خارجی کنگرس ایالات  متحده امریکا با تلاش‌های آقای مک‌کال، رییس آن کمیته، اقدامات مهمی را در قبال شناسایی عوامل اصلی بحران کنونی افغانستان انجام داده است که پس از سقوط نظام پیشین افغانستان و روی کار آمدن گروه طالبان بی‌سابقه است.

گفتگو با بزرگ‌ترین تشکل سیاسی_نظامی ضد طالبان و تمرکز به نقش و تاثیرگذاری این تشکل در روند سیاسی و نظامی افغانستان، غیر موثر خواندن تعامل با گروه طالبان و پایان  دادن به تسلط آنان، نگاه دوباره به سیاست‌های ایالات متحده در قبال افغانستان، زیر پرسش بردن توافق‌نامه دوحه که بر اساس آن افغانستان به طالبان تسلیم داده شد، برجسته‌سازی و‌ معرفی برخی عناصری که در این توافقنامه نقش محوری داشتند، بیان ماهیت طالبان به عنوان یک گروه تروریستی در سخنان آقای مک‌کال و تامل مجدد در خروج فاجعه‌بار ایالات متحده امریکا از افغانستان، بخشی از موضوعات کلیدی است که در مواضع اخیر مجلس نمایندگان امریکا و شخص آقای مکل‌کال مطرح شده است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان ضمن قدردانی از تلاش‌های آقای مک‌کال، از مواضع وی استقبال می‌کند و آن را ناشی از آگاهی ژرف از وضعیت موجود افغانستان می‌داند.

رهبران شورای مقاومت ملی در طی نزدیک به سه سال گذشته بارها در باره موضوعات فوق به طور روشن اظهار نظر کرده و جهان را نسبت به تعامل یک‌جانبه و بدور از چشم مردم افغانستان با گروهی که به هیچ ارزشی از ارزش‌های انسانی پای‌بند نیست هشدار داده اند. اکنون خوش‌حال هستیم که جهان کم کم به مواضع برحق مردم افغانستان واقف می‌شود و هرچه زمان می‌گذرد ماهیت گروه مسلط، بهتر و بیشتر شناخته می‌شود.

بنا براین شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از همه کشورهای جهان و به خصوص کشورهای ذیدخل در قضیه افغانستان می‌خواهد که نسبت به سیاست‌های تعامل‌گرایانه با گروه حاکم تجدید نظر کنند. زیرا هرگونه تعامل با این گروه، رهبران آن را در سیاست‌های ستمگرانه و انحصارطلبانه شان مصمم‌تر و جسورتر می‌سازد.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان یک‌بار دیگر تاکید می‌کند که هرگونه طرح و راهکاری بدون درنظرداشت منافع و اراده‌ی مردم افغانستان عقیم خواهد بود و به‌جایی نخواهد رسید. بنابراین تنها راه حل بحران کنونی ایجاد دولتی مبتنی بر اراده‌ی مردم از طریق انتخابات ملی و محلی آزاد و عادلانه، احترام گذاشتن به ارزش‌های انسانی و قواعد حقوقی و رهایی مردم افغانستان از جو اختناق و خفقان کنونی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید