جستجو
Close this search box.
Badkhshan People

نیروهای گروه طالبان با استفاده از فرصت نماز جمعه که مردان در مسجد حضور داشتند، به خانه‌های مردم ولسوالی درایم ولایت بدخشان وارد شده و به بهانه‌ی تخریب مزارع کوکنار، سبب اذیت و آزار مردم شدند که این اقدام تجاوزکارانه آنان خشم مردم را برافروخت و مردم برای دفاع از حقوق شان اعتراض کردند که جریان دادخواهی و اعتراض مردم نیز توسط گروه طالبان به رگبار بسته شد که سبب شهادت و جراحت شماری از معترضین گردید.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان سرکوب مردم بدخشان توسط طالبان را شدیدا محکوم می کند و آن را حمله به حریم خصوصی، تجاوز به خانه و کاشانه مردم و در عین حال سرکوب‌گری، ظلم، جفا و جنایت می‌داند.

مردم بدخشان در طول مبارزات آزادی‌خواهانه درکنار سایر مردم کشور، صادقانه و شجاعانه سهم و نقش بارز داشته و دفاع از حقوق و پاس‌داری از خانه و کاشانه شان، دفاع مشروع و مبتنی بر نصوص دینی و انسانی است.

یقینا طالبان با تحقیر و کشتار مردم  نتنها به اهداف ستمگرانه شان نخواهند رسید، که مردم را برای پایان دهی ستم  و شقاوت شان مصمم تر خواهند ساخت.‌

خیزش مردم بدخشان علیه استبداد و خشونت طالبان که یک حرکت خودجوش مردمی است، یقینا محدود به یک ولایت نمانده و دیری نخواهد گذشت که در نتیجه‌ی جریحه دار شدن وجدان عمومی به قیام های توفنده در سرتاسر کشور تبدیل خواهد شد.

رفتار گروه طالبان در همه‌جا بویژه در مورد اخیر در بدخشان نشان می‌دهد که این سرکوب بی‌رحمانه نه بخاطر کشت خشخاش بلکه با انگیزه سیاسی صورت می‌گیرد، زیرا طالبان در بسا از نقاط کشور، خودشان مروج کشت کوکنار هستند و اقتصاد شان از گذشته تا حال بر پایه‌ی کشت کوکنار استوار بوده و این سیاست یک بام و دو هوا روی مقاصد سیاسی انجام می‌شود.

پیام شورای مقاومت ملی برای طالبان این است که بیشتر از این با ستیزه جویی و ظلم و اجحاف صبر مردم را نیازمایند و پیام صدای اعتراض مردم را درک کنند وبه اراده عمومی تمکین ورزند و الا اصرار بر سرکوب، کشتار، تحقیر و مصادره اراده عمومی، بنیاد آنان را برخواهد انداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید