جستجو
Close this search box.
پذیرش اعتماد نامه سفیر طالبان برای چین

روز گذشته رییس جمهور چین، اعتماد نامۀ بلال کریمی نماینده و سفیر گروه طالبان را برای آن کشور پذیرفت و با این اقدام تمامی قوانین بین‌المللی،‌ عرف دیپلوماتیک و مناسبات بین‌الدول مشروع را زیر سوال برد.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی‌که این اقدام را رویکرد غیر دیپلوماتیک، تعامل خوش‌باورانه و نفی اصول دولت‌داری قانون‌مند می‌پندارد، از هرگونه پیامد این اقدام نسبت به آینده افغانستان و مناسبات دو کشور نگرانی خویش را ابراز می‌دارد.

کشور چین در همسایگی افغانستان درحالی به این اقدام نا متعارف دیپلوماتیک متوسل شده است که سرنوشت افغانستان و مردم آن در گرو تسلط جابرانه‌ی یک گروه خودکامه، جنایت‌کار و حامی تروریزم است. تسلط نامشروعی که درحال حاضر از بیست و دو گروه تروریستی در خاک افغانستان حمایت و میزبانی می‌کند، به هیچ صورت مبنای حقوقی ندارد و هرگونه همکاری بویژۀ پذیرش نمایندگان آنان در سطح تعامل دیپلوماتیک، امر غیر معمول، خلاف اصول و در عین حال کمک به یک گروه تروریستی و جسارت بخشیدن به ترویج و صدور ترویزم است که آسیب آن تنها به افغانستان محدود نمی‌ماند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی‌که این اقدام کشور چین را خلاف اراده، مطالبه و منافع مردم افغانستان می‌شمارد، از کشورهای جهان و سازمان ملل متحد تقاضا می‌نماید که در فقدان نظام و حاکمیت مشروع در افغانستان، از پذیرش نمایندگان گروه طالبان در سطوح مختلف بویژه امور دپیلوماتیک تا تشکیل دولت مشروع که از مجرای قانون شکل گیرد، خود داری کنند و بجای این‌گونه تعاملات خوش‌باورانه به روند تشکیل دولت مشروع از طریق پروسه‌ی فراگیر ملی که منتج به تغییر وضعیت کنونی و بازگشت مردم‌سالاری گردد، کمک نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید