جستجو
Close this search box.
3th Doha Meeting

سومین نشست سازمان ملل متحد در دوحه در مورد رای زنی روی وضعیت افغانستان امروز برگزار می‌گردد. برگزاری این نشست بدون حضور جریان‌های سیاسی، مدنی، نمایندگان زنان و شخصیت‌های تاثیرگذار افغانستان، حکایت از پیامد ناکام آن دارد.

شورای عالی مقاومت ملی با آنکه از تلاش‌های سازمان ملل که در آن منافع مردم افغانستان ترجیح داده شود، قدر دانی می‌کند، اما سومین نشست این سازمان را برخلاف تمام توقعاتی که وجود داشت، از لحاظ محتوا و پیامد نه تنها ضعیف که ساختار آن را در مغایرت با اصول سازمان ملل متحد، نفی زنان و بها دادن به افراط‌گرایی و تداوم بحران می‌داند.

جلو گیری از جنگ، پیگیری مسائل حقوق بشر و تلاش برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان از جمله دلائل اصلی ایجاد و اهداف سازمان ملل است. ولی این سازمان اخیراً بجای اعمال فشار بر گروه طالبان، تلاش دارد تا از طریق تعامل با گروه زن ستیز، ناقض حقوق بشر و دارای عملکرد تروریستی به وضعیت افغانستان کمک نماید. سازمان ملل ادعا دارد که تلاش می‌کند آجندای نشست دوحه مورد قبول همه باشد ولی هیچ یک از جریان‌ها، نمایندگان جامعه مدنی و نمایندگان زنان افغانستان در این نشست حضور نخواهند داشت. پس چگونه می‌تواند آجندای این نشست مورد قبول همه واقع شود و این روند موفق شود صلح و ثبات را برای مردم افغانستان به ارمغان بیاورد؟

شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان به عنوان بزرگترین چتر سیاسی کشور، برگزاری نشست سوم دوحه را با محتوای اعلام شده‌ی آن، نادیده گرفتن حقوق اساسی مردم افغانستان بویژه زنان و جامعه مدنی، اهانت به جریان‌های سیاسی، پشت کردن به مطالبات مردم افغانستان و کمک به نقض حقوق بشر و زن ستیزی از طریق فرصت حضور به طالبان می‌داند و با این رویکرد نه‌تنها آماده‌ی هیچگونه همکاری با سازمان ملل متحد نیست که رویکرد کنونی را ناکامی و افتضاح سیاسی می‌داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید