جستجو
Close this search box.
نشست تنش آمیز سازمان ملل

در نشست اخیر شورای امنیت ملل متحد متأسفانه یک‌بار دیگر شاهد مداخلۀ آشکار و اظهارات بی‌شرمانه نماینده یکی از همسایگان در امور افغانستان بودیم. در این نشست نمایندۀ دولت پاکستان، خواستار تسلیم‌دهی کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد به گروهی شده است که دستش به خون ده‌ها هزار از هموطنان ما آغشته است و هیچگونه مشروعیت ملی و بین‌المللی ندارد. خوش‌بختانه در این نشست آقای نصیر احمد فائق، سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در ملل متحد با جرئت و شهامت کامل و مستدل در برابر وی واکنش نشان داده و به نمایندگی از مردم افغانستان از حیثیت و استقلال کشور دفاع کرده است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از موضع آقای فائق وسایر دیپلومات‌هایی که در دفاع از مشروعيت افغانستان، ایستادگی کرده اند، قویا حمایت می کند و اعلام می‌نماید که کشورهای دیگر حق مداخله در امور افغانستان را ندارند و هرگونه لابی‌گری از سوی دیگر کشورها به نفع گروه طالبان محکوم و مداخلۀ صریح در امور داخلی افغانستان است.

ما یک بار دیگر از سازمان ملل متحد و هم‌چنین جامعۀ بین المللی می‌خواهیم که برای استقرار یک نظام مشروع و متعهد به ارزش‌های جهانی و منشور ملل متحد، مردم افغانستان را یاری رسانند و از مداخلات آشکار دیگر کشورها در امور کشور ما جلوگیری به عمل  آورند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید