جستجو
Close this search box.
اخراج پناهجویان افغانستان از ترکیه

بنام خداوند بخشاینده و مهربان

اخیراً کشور دوست و برادر جمهوری ترکیه اقدام به گردآوری و اخراج پناهجویان بدون مجوز کرده است که در میان این پناهجویان شماری از شهروندان افغانستان نیز شامل هستند.

همانطورکه همه می‌دانند پناهجویان افغانستانی به دلیل وضعیت رقت‌بار مسلط بر کشور و رهایی از ظلم، شکنجه و قتل‌های هدفمند توسط طالبان به کشورهای دیگر از جمله ترکیه پناه برده اند. با تحویل‌دهی کشور به گروه طالبان، موج مهاجرت از افغانستان یک‌بار دیگر افزایش بی پیشینه پیدا کرد و درکنار آن با تسلط طالبان بر افغانستان، بیکاری و فقر افزایش یافت و نیروهای پیشین امنیتی و کارمندان نهادهای دولتی و فعالان مدنی و زنان نیز در معرض تهدید جدی قرار گرفتند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی‌که به تصامیم و اقدامات دولت‌ها و کشورها در قبال امور شان احترام کامل می‌گذارد، از دولت ترکیه به عنوان دوست بیش از صدسالۀ افغانستان انتظار دارد که در این روزهای دشوار نیز به همیاری شان با مردم افغانستان ادامه داده، در مورد اخراج پناهجویان شهروند افغانستان که برگشت آنان خطرات شکنجه، تهدید، تخویف، زندان و مرگ را به همراه دارد، انعطاف و تحمل پذیری نشان داده، یکبار دیگر دوستی دو کشور و دو ملت برادر را بیشتر از پیش استحکام بخشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید