جستجو
Close this search box.
دیدار طالبان و امریکا

 

بنام خداوند جان و خرد

بر اساس اعلامیۀ اخیر وزارت خارجۀ ایالات متحده، در روزهای آینده گفتگوهایی میان نماینده این کشور و نمایندگان گروه طالبان در قطر صورت می‌گیرد. اگرچه در اعلامیه بر عدم به رسمیت ‌شناختن گروه طالبان تأکید شده است، اما اهداف این گفتگوها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و متاسفانه باید اذعان کرد که چنین گفتگوهای یک‌جانبه و ناقص، گروه طالبان را در مواضع ضد بشری آن مصمم‌تر می‌سازد.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از هر نوع گفتگو و مذاکره در راستای حل بحران افغانستان حمایت می‌کند اما باور دارد که باید این گفتگوها جامع و با حضور همه جوانب دخیل در قضیۀ افغانستان صورت بگیرد.

ما هم‌چنین باور داریم که تعامل با طالبان تا کنون هیچ نتیجۀ مثبتی نداشته و نخواهد داشت و نباید به بهانۀ تعامل با این گروه برای به‌رسمیت شناختن تسلط نا مشروع آنان لابی‌گری و زمینه‌سازی صورت گیرد.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از نامۀ روشنگرانه آقای «مایکل مک کال» رییس روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده که گفتگو با طالبان را خطرناک و زمینه‌ساز مشروعیت این گروه خوانده است، استقبال می‌کند و بار دیگر تأکید می‌نماید که هرگونه گفتگو یا تعامل با طالبان به هر بهانه و هدفی که باشد این گروه را در مواضع ضد انسانی و ضد بشری اش جسور‌تر می‌سازد و هرگز سبب تغییرات مثبت در رویکرد آنان و وضعیت افغانستان نخواهد شد.

اكنون حكومت ایالات متحدۀ امريكا در برابر دو گزينه قراردارد: احترام گذاشتن به حقوق بشر، حقوق زنان، دموكراسى وخواسته‌هاى مشروع مردم افغانستان ويا تعامل باتروريزم وپى‌آمدهاى ناگوار آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید