جستجو
Close this search box.

 

بنام خداوند حق و عدالت

مِّنَٱلْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُواْ مَا عَهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُۥ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ  وَمَا بَدَّلُواْ تَبْدِيلًا

افغانستان سرزمین حماسه‌ها و افتخارات است. کشوری که تاریخ درخشان آن حکایت از هزاران داستانی دارد که روی‌کرد آن آزادی خواهی و مبارزه برای تحقق عدالت و برابری بوده است. روشن است که در پس این همه رویدادهای تاریخی و افتخارات کشور، انسان‌های آزاده‌یی قرار داشته و دارند که آنان بخشی از افتخارات سرزمین ما محسوب می‌گردد. جنرال عبدالرازق شهید یکی از همین چهره‌های نامدار افغانستان بود که با دریغ و اندوه چهارسال پیش از امروز او را در چی توطیه‌یی از دست دادیم.

جنرال عبدالرازق به لحاظ شخصیتی انسان آزاده، میهن دوست، شجاع و نترس بود. حضور او در نبردهای سنگین با تروریزم و طالبان، یکی از عوامل اصلی محبوبیت او در میان تمامی اقوام افغانستان بدون در نظرداشت هر تعلقی بود. او بارها به دلیل تفکر ضد تروریستی و خلاف اندیشه‌ی طالبانی مورد سوء قصد قرار گرفت و همیشه به مثابه خار چشم دشمنان مردم افغانستان شناخته می‌شد.

جنرال رازق شهید در تعاملات سیاسی افغانستان نقش مؤثری داشت. او با داشتن جایگاه وسیع مردمی، تفکر ملی و بینش عدالت محور، در شکل دهی ائتلاف‌ها و تکت‌های انتخاباتی به عنوان چهره‌ی سیاسی تأثیر گذار، نقش ارزشمندی داشت که ازین رهگذر حضور برادرش جنرال تادین خان در رهبری شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، گواه این مدعا است. 

جنرال عبدالرازق به دلیل داشتن تفکر ضد تروریزم و افراط گرایی، هدف قرار گرفت و جانش را از دست داد. او در راه مبارزه با طالبان و حامیان آنان به اوج شهرت و محبوبیت رسید و به مثابه یک شخصیت ملی فرا قومی مورد حرمت قرار گرفت. نام او با مبارزه حق طلبانه و ضد تروریزم پیوند عمیق خورده است و تا همیشه‌ی تاریخ ماندگار خواهد بود.

خاستگاه جنرال رازق قندهار بود، سرزمینی که بخشی از هویت تاریخی افغانستان است و چهره‌های تاریخ معاصرآن نیز بخشی از افتخارات ما. نام قندهار در کنار سایر شخصیت‌ها با شجاعت و مردانگی انسان‌های آزاده‌یی چون ملا نقیب‌الله آخند، جنرال خان محمد مجاهد و صدها چهره‌ی مبارز دیگر پیوند عمیقی دارد.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی‌که یاد و خاطرات جنرال رازق شهید و سایر شهدای جهاد، مقاومت و شهدای رویدادهای اخیر را گرامی می‌دارد، روان آن شهید عزیز را شاد و نامش را جاودان می‌خواهد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید