جستجو
Close this search box.
روز زبان اوزبیکی

 

بنام خدای دانا و توانا

بیست و نهم میزان، روز ملی زبان اوزبیکی به گویندگان این زبان شیرین و تمامی مردم افغانستان صمیمانه خجسته و مبارک‌باد.

زبان اوزبیکی در کنار آن‌که از زبان‌های شیرین، دارای تاریخ کهن و پشتوانه‌ی تمدنی است، در رشد و تعالی فرهنگ پربار کشور ما نیز جایگاه با اهمیتی دارد که بی تردید یکی از عوامل عظمت هویتی ـ تاریخی ما محسوب می‌گردد.

زبان اوزبیکی در کنار سایر زبان‌های رسمی و رایج کشور در سیر تحول تاریخی خود، با فراز و نشیب‌های فراوانی روبرو شده است، اما قوت و پایایی آن در نبض درخشندگی و پختگی اش جاری بوده و متوقف نگردیده است.

شخصیت‌های گویندای این زبان شیرین از لحاظ سیر و تحول تاریخی در حوزه‌ی ادبیات، شعر، سیاست، حکمت، عرفان، حکم‌روایی، دانش، فلسفه، کلام و سایر حوزه‌ها نقش بسیار ارزشمند داشته و دارند که بخشی از شکوه تاریخ و هویت تمدنی ما محسوب می‌گردند.

گویندگان این زبان مانند سایر زبان‌های رسمی و رایج کشور حق آموزش، حق تکلم و نوشتن به آن را دارند و باییست حکومت‌های مشروع به عنوان مسؤولیت ملی به این امر رسیدگی لازم نماید.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، روز ملی زبان اوزبیکی را به گویندگان آن و سایر مردم کشور صمیمانه مبارک‌باد گفته، بر تحکیم وحدت، هم‌دلی و هم‌باوری در میان تمامی اقوام و زبان‌های کشور، تاکید می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید