جستجو
Close this search box.

 

بنام خداوند دادگر

با تأسف، تروریستان با انجام حمله‌ی هراس افگنانه در خیابان استقلال شهر استانبول جمهوری ترکیه، سبب جان باختن شش تن و مجروحیت بیش از پنجاه تن گردیدند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان این حمله تروریستی را قویا محکوم می کند.

این رویداد نشان داد که تروریزم به عنوان یک خطر جدی، امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند و باییست با آن در یک پلتفورم وسیع جهانی مبارزه‌ی قاطعانه صورت گیرد.

ترکیه به عنوان یک کشور دوست و برادر برای مردم افغانستان، از جایگاه ویژه‌یی در منطقه و جهان برخوردار است. این کشور شاخص‌های ثبات، رفاه، توسعه و شگوفایی داخلی را محقق و در تعاملات بین‌المللی به نفع صلح و آرامش جهانی، نقش سازنده و مبتکری دارد.

جمهوری ترکیه با داشتن وزنه‌ی منطقوی و جهانی، سیاست معقول و متعادل در قضایای بین‌المللی و همین‌گونه اتخاذ موقف متعادل در حل قضایای کشورهای جهان، بویژه جهان اسلام، یکی از اهدف درشت برای بدخواهانش محسوب می‌گردد.

تروریزم و هراس افگنی، ‌پدیده‌ شومی است که امنیت و آرامش جهان را به مخاطره و تهدیدات جدی روبرو کرده است، در حال حاضر با تسلط طالبان بر افغانستان، بیشتر از پیش این پدیده در منطقه فعال شده و از سوی طالبان زمینه‌ی حضور و فعالیت آنان فراهم گردیده است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، تاکید بر این دارد که جهان نباید در برابر حامیان تروریزم و بستر‌های امن آنان بویژه در افغانستان بی تفاوت باشند و نیاز  است خطر تروریزم جدی تلقی گردیده و جامعه جهانی به دور از روی‌کرد های گزینشی، در قبال ریشه کنی آن هم‌آهنگی لازم و اقدامات همه جانبه را اتخاذ نمایند.‌

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی‌که وقوع این رویداد تروریستی در ترکیه را به شدت نکوهش می‌کند، مراتب همدردی خود را با دولت و ملت ترکیه و خانواده‌های داغ دیده‌یی که عزیزان شان را در این روی‌داد ار دست دادند، ابراز داشته، برای مجروحان شفای عاجل تمنا می‌دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید