جستجو
Close this search box.

بنام خداوند حق و عدالت

فرا رسیدن ۲۶ دلو، سال‌روز خروج نیروهای ارتش اتحاد جماهیر شوروی از افغانستان را که در واقع پیروزی یک ملت در برابر نیروی تا دندان مسلح ابرقدرت وقت محسوب می‌گردد، به مردم سربلند افغانستان شادباش می‌گوییم.

نیروهای شوروی پیشین دریک اقدام اشغالگرانه در تبانی با حکومت آن وقت کابل، با سیلی از سرباز و جنگ افزارهای مدرن از زمین و هوا وارد خاک افغانستان شد و سرزمین ما را مورد تهاجم قرار داد که در پی آن در کنار سلب آزادی، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سرزمین ما نیز نابود گردید.

هجوم نیروهای شوروی بر افغانستان صدمات فراوانی را در قبال داشت. علی‌الرغم آن‌که فضای کشور بسیار مخوف و وحشت زده گردید، قدرت تصمیم گیری از حاکمان افغانستان به مشاورین شوروی منتقل شد و بدین ترتیب حق حاکمیت ملی سلب و سرنوشت ما بدست بیگانگان رقم خورد. در چنین وضعیتی فرزندان آزاده‌ی کشور از اطراف و اکناف افغانستان با شکل دهی جبهات جهاد، نبرد نا برابری را آغاز کردند که پس از یک دهه نبرد خونین، اتحاد جماهیر شوروی مجبور به قبول شکست در افغانستان گردید ‌و برای بیرون کشیدن نیروهایش از سرزمین ما اقدام کرد و آخرین سرباز آنان در 26 دلو سال ۱۳۶۷ خورشیدی از پل حیرتان عبور و خاک افغانستان را ترک کرد.

نیروهای شوروی در طی یک دهه حضور و‌ نبرد در افغانستان، تلفات سنگینی را متحمل و در سطح بین‌المللی با انزوای سیاسی روبرو شدند و در سطح داخلی نیز فروریزی اتحاد جماهیر شوروی ‌و تحولات منطقوی را نصیب و همین گونه تلفات سنگین جانی و خسارات هنگفت مالی را متحمل گردیدند.

در سوی دیگر قضیه، مجاهدین و مردم افغانستان نیز در یک نبرد نابرابر یک و نیم ملیون شهید، مجروح و معلول دادند و ملیون‌ها مهاجر، و علاوه بر آن زیرساخت‌های کشور نابود و تأثیرات روانی آن برنسل ما حاکم گردید.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، فرا رسیدن سال‌روز خروج نیروهای اتحاد جماهیر شوروی از افغانستان را که نشانه‌ی بارزی از پیروزی مردم ما دربرابر قدرت حاکم وقت است، شادباش گفته، تأکید می‌دارد که حاکمیت‌های متکی به بیرونی‌ها و زیر پا کردن حقوق مردم و ستم‌گری، پایانش شکست است.

ما درحالی امسال ازین روز تاریخی بزرگ‌داشت بعمل می‌آوریم که سرزمین ما در گرو تسلط یک گروه متحجر و افراط گرا قرار گرفته است. تروریزم نه‌تنها تقویت شده که از تروریستان بین‌المللی حمایت و میزبانی صورت می‌گیرد.

شورای مقاومت ملی با باور به مردم سالاری، حقوق شهروندی و احیای فضای مسالمت آمیز و آرامش روانی به شهروندان کشور در راستای تحقق آن و تأمین عدالت اجتماعی، تلاش و مبارزه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید