جستجو
Close this search box.

بنام خداوند حق و عدالت

شورای مقاومت ملی برای نجات افغاستان یاد و‌ خاطرات شهید مولانا عبدالرحمن سیدخیلی را در دوازدهمین سال‌روز شهادت او گرامی داشته، روانش را شاد می‌خواهد.

مولانا عبدالرحمن سیدخیلی از مجاهدین شجاع، متین و استواری بود که در راه رسیدن به آرمان‌های مردمش از هیچ تلاش و‌ فداکاری دریغ نکرد و درهمین مسیر حین خدمت به میهن و مردم در پی یک روی‌داد تلخ انتحاری در حالی‌که به عنوان فرمانده پولیس کندز ایفای وظیفه می‌نمود، به شهادت رسید.

مولانا سیدخیلی از جوانی در راه مبارزه برای رهایی کشور گام برداشت و در جهاد و مقاومت به عنوان فرمانده شجاع و خدمتگزار مردم درخشید و نام بلندی در میان هم‌سنگرانش داشت که این شهرت نیک برای همیشه در ذهن مردم زنده خواهد ماند.

مولانا سیدخیلی پس از پیروزی مقاومت در پست‌های مهم امنیتی با درخشش ویژه، در تأمین امنیت کشور و مردم نقش قابل وصفی داشت.

هر چند از همان آغاز روشن بود که روند قتل‌های زنجیره‌یی در بیست سال گذشته به هدف پاک کاری میدان مقاومت بر ضد طالبان و بازگشت این گروه به قدرت سیاسی صورت می‌گیرد و سید خیلی هم یکی از صدها فرماندهی بود که به عنوان سد باز دارنده‌ی بازگشت طالبان به قدرت سیاسی از سرِ راه برداشته شد.

امروز طالبان در شرایطی به قدرت سیاسی در افغانستان مسلط شده اند که در بیست سال از یک‌طرف نیروهای مجاهدین را زیر نام دی دی آر و دایاک خلع سلاح کردند و از سوی دیگر با از میان برداشتن ستون‌های استوار دارنده‌ی مقاومت و آزادگی راه را برای بازگشت دوباره‌ی طالبان به قدرت سیاسی فراهم نمودند.

شورای مقاومت ملی در حالی که مراتب عمیق همدردی اش را به مناسبت دوازدهمین سال‌روز شهادت مولانا عبدالرحمن سیدخیلی و سایر شهدای نام‌دار و گم‌نام دیگر ابراز می‌دارد، از کارنامه‌های درخشان آن شهید و سایر شهدای راه عدالت، آزادی و برابری، قدر دانی نموده، روحش شان را شاد و یاد شان را گرامی می‌دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید