جستجو
Close this search box.

 

بنام خداوند آگاهی، آزادی و عدالت

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان فرا رسیدن بیست و هشت‌مین سال‌روز شهادت شهید وحدت ملی، استاد عبدالعلی مزاری و یاران با وفایش را به پیشگاه مردم عزیز افغانستان تسلیت عرض نموده، روان بلند استاد مزاری، یاران با وفایش و همه شهدای راه آزادی شاد می‌خواهد.

ما ام‌سال در حالی سال‌گرد شهادت استاد مزاری را گرامی می‌داریم که قاتلان استاد مزاری شهید از طریق یک دسیسه، قدرت را در افغانستان غصب و کشور عزیزما در بدترین شرایط و دشوارترین وضعیت قرار گرفته است. شرایط افغانستان تحت تسلط گروه طالبان هر روز بیش‌تر از پیش شکننده‌تر می‌گردد. خشونت، نا امنی، بیکاری، فقر، اقتصاد شکننده، از هم پاشیدگی امور عامه، تبعیض قومی، نژادی، مذهبی و جنسیتی در سطح بلند، افغانستان و مردمش را رنج می‌دهد. وضعیت حاکم نگرانی و نا امیدی عامه مردم را نسبت به آینده‌ی کشور، در بالاترین سطح خود رسانده است. امروز در افغانستانِ تحت حاکمیت طالبان، مردم از حقوق اولیه‌ی شهروندی، حق مشارکت در تعیین سرنوشت و مدیریت سیاسی کشور، آزادی عقیده و اندیشه محروم گردیده اند.

زندگی استاد مزاری آیینه‌ی تمام نمای تاریخ دردناک مردم افغانستان است. استاد مزاری یک عمر در راه استقلال کشورش در برابر تجاوز بیگانگان مبارزه کرد و پس از پیروزی جهاد علیه اتحاد جماهیر شوروی برای تأمین عدالت اجتماعی، وحدت ملی و احیای حقوق سیاسی وانسانی مردمش ایستادگی نمود. استاد مزاری با اندیشه‌ی والای اسلامی که داشت می‌گفت: “عدالت خواست همه انبیای تاریخ بوده و فلسفه‌ی ارسال پیامبران تأمین عدالت اجتماعی است.” استاد مزاری برای مردم افغانستان عزت و کرامت انسانی می‌خواست که هیج قوم و ملتی به خاطر هویت قومی و مذهبی‌اش توهین و تحقیر نشود. استاد مزاری خواستار ایجاد نظام مشروع برخاسته از آرای مردم مبتنی بر قانون اساسی و تفکیک قوا بود.

استاد مزاری زنان را نیمی از پیکر جامعه میدانست و معتقد بود زنان نیز باید مانند مردان ازهمه حقوق مدنی برخوردار باشند.

شورای مقاومت ملی با احترام به اندیشه‌ی استاد مزاری بر ایجاد اعتماد و برابری بین تمام اقوام ساکن در کشور تأکید نموده، باورمند است که تن‌ها با تأمین حقوق اقوام و جمع‌بندی ارزش‌ها حول و محور منافع جمعی از طریق مشارکت همه در تعیین سرنوشت سیاسی و اقتصادی شان، در چوکات حاکمیت سیاسی واحد که همه خود را در آن ببیند، امکان پذیر است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان یک بار دیگر سال‌روز شهادت شهید وحدت ملی، استاد عبدالعلی مزاری را به تمام عدالت خواهان تسلیت عرض نموده، یاد و خاطره‌ی شهید وحدت ملی را گرامی داشته و برای مردم افغانستان آزادی، امنیت، عدالت، برابری، رفاه و آسایش استدعا می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید