جستجو
Close this search box.

 

یا مقلّب القلوب والأبصار

یا مدبّر اللیل و النّهار

یا محوّل الحول و الاحوال

حوِّل حالنا إلی أحسنِ الحال

شورای مقاومت ملی آغاز سال نو ۱۴۰۲ هجری خورشیدی، این جشن پرشکوه طبیعت و نماد شکوهمند هستی را به پیشگاه مردم افغانستان عزیز، خانواده‌های مکرم شهدا و به همه ملت‌های هم‌دل و هم‌نوع حوزه‌ی تمدنی نوروز تاریخی، تبریک و تهنیت عرض نموده از خداوند متعال براى کشور و مردم، آزادی، امنیت، آرامش، رفاه، یک‌پارچگی، صلح و صفا آرزو می‌کند.

نزدیک به دو سال است که طالبان در نتیجه‌ی یک معامله‌ی پنهان و توافق مجهول، قدرت را در افغانستان در دست گرفته و متأسفانه در طول این مدت پیوسته بر طبل انحصار، استبداد، خودکامگی، ظلم و ستم کوبیده و زندگی تاریک و آینده‌ی تار را بر سرنوشت مردم افغانستان حاکم ساخته اند. طالبان با عداوت آشکار و نفرت کور در صدد از بین بردن ارزش‌های فرهنگی و تاریخی مردم افغانستان است. یکی از نمونه‌های آشکار آن، مخالفت و ممانعت تجلیل از جشن باستانی و جهانی نوروز جمشیدی آریایی و آغاز فصل بهار و حیات مجدد طبیعت است که خداوند برای بشر ارزانی داشته است.

کشور عزیز ما افغانستان در مدت نزدیک به دو سال گذشته چالش‌ها، مصائب و مشکلات فراوانی را‌ متقبل گردیده است. مردم افغانستان درکل و به ویژه کارمندان حکومت و نظامیان پیشین، روزنامه نگاران، زنان و طبقه‌های مختلف جامعه از نبود امنیت جانی و روحی رنج میبرند. چیزی بنام اقتصاد در کشور باقی نمانده است. در این ایام شادی و سرور مردم به جای بوی گل و سبزه، بوی خون را استشمام می‌کند. فقر گلوی مردم را می‌فشارد، تحصیلات و معارف در حال نابود شدن است. زنان از حق طبیعی و انسانی تحصیل و کار محروم شده اند. از طرف دیگر جامعه‌ی جهانی نزدیک به بیست ماه است که مردم افغانستان را با یک گروه هیولا صفت و خون آشام به حال خودش رها کرده و کاری به کارشان ندارد. با وجود این همه، روزنه‌ای روشنى در دور نماى آينده‌ی کشور به چشم نمی‌خورد.

به رغم نگرانی‌های یاد شده، شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان امیدوار است سال پیش‌رو سال نجات افغانستان از سلطه گروه طالبان باشد و به همین دلیل شعار “سال نجات افغانستان” را به عنوان شعار سال شورای مقاومت ملی مطرح می‌کند.

 در عین حال شورای مقاومت ملی برای برون رفتن از بن بست و حل معضل افغانستان، طرح جامعی را با عنوان “طرح نجات کشور از بحران” پیشنهاد نموده و از همه طرف‌های سیاسی، جامعه‌ی جهانی و کشورهای دخیل در قضایای افغانستان می‌خواهد تا در راستای عملی شدن این طرح تلاش نمایند تا مردم افغانستان از پرت‌گاه نابودی نجات بیابد و احساس عزت‌مندی در مردم عزیزما دوباره بوجود بیاید.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان به یمن سال جدید از بارگاه خداوند متعال استدعا مینماید تا یک صلح واقعی، ثبات، حاکمیت برخواسته از اراده‌ی جمعی مردم در زندگی سياسى، اجتماعى و اقتصادى  رونما گردد. راه شكوفايى و ترقى فرا راه مردم ما گشوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید