جستجو
Close this search box.

بنام خداوند حق، آزادی و عدالت

شورای مقاومت ملی، فرا رسیدن 8 ثور، سی‌ و یک‌مین سال‌روز پیروزی جهاد مردم افغانستان را به تمامی هم‌وطنان عزیز و ملت آزاده و مجاهد کشور صمیمانه خجسته‌باد عرض می‌کند.

افغانستان سرزمینی که تاریخ آن پر از حوادث، رویدادها و تحولات گوناگون است و در این میان 8 ثور یکی از رخدادهای بسیار برجسته، ارزشمند و قابل افتخار تاریخ سرزمین ما محسوب می‌گردد که سی و یک‌سال پیش در چنین روزی، مجاهدین پس از نزدیک به یک و نیم دهه مبارزۀ بی امان، مؤفق شدند حکومت کمونیستی را سرنگون و جهاد مقدس را به پیروزی برسانند.

ورود نیروهای شوروی پیشین به افغانستان، بستر را برای جهاد مقدس هموار کرد. نخستین صداهای آزادی خواهانه از اطراف و اکناف افغانستان بلند شد و با شکل گیری نهضت اسلامی، صف مبارزۀ آزادی خواهانه بصورت سازمانی شکل گرفت و با پی‌ریزی احزاب جهادی، در کنار مبارزۀ گرم، پیکار نرم نیز سبب پیروزی جهاد گردید.

جهاد افغانستان به مثابۀ رویداد شکوهمند تاریخی، هم در بعد داخلی و هم در بعد بین‌المللی اثرات فراوانی داشت. آن‌چه مسلم است این‌که جهاد افغانستان، درخشان ترین رویداد تاریخی است که درکنار حفظ سلامت جغرافیای افغانستان، آزادگی یک ملت را بازتاب جهانی داد و هم‌گرایی ملی را به سطح والای آن تثبیت نمود. در بعد بین المللی نیز سبب گردید تا ملت‌های دربند به آزادی برسند و بسیاری از تعاملات جهانی نیز دگرگون شود و به علاوۀ آن جهان به این امر اعتراف نمود که ملت سربلند و پا برهنه‌‌یی با عزم راسخ در برابر یک قدرت بزرگ، ایستادگی نمود و پیروز گردید.

هرچند پیروزی جهاد بنا به عوامل متعدد نتوانست به دوام مسیری منجر شود که در آغاز شکل گیری آن و سپس در پی‌ریزی دولت مجاهدین، طرح شده بود، اما نفس این رویداد تاریخی بسیار با عظمت و مهم است.

سی و یک‌سال پس از پیروزی جهاد، افغانستان زیر سلطۀ یک گروه متحجر، بیگانه با مردم و سرزمین، فاقد مشروعیت داخلی و بین‌المللی قرار گرفته است که هر روز بر شمار مظالم آنان افزوده می‌شود و در کنار آن‌که کشور دارای حکومتی به مفهوم حقوقی آن نیست که امنیت وجود ندارد و افغانستان یک‌بار دیگر به پناه‌گاه امن تروریستان معروف منطقوی و جهانی مبدل شده است. ازین رهگذر امنیت جهان نیز با خطر مواجه است و امکان تکرار هرگونه رویداد تلخ تروریستی متصور است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان ضمن گرامی‌داشت یاد، خاطرات و کارنامه‌های شهدای جهاد مقدس کشور، فرا رسیدن این روز تاریخی را به تمامی مردم دردمند و باغرور کشور صمیمانه شادباش گفته، تأکید می‌دارد با توجه به این‌که پیام جهاد، هم‌گرایی ملی و انسجام صفوف در برابر دشمن مشترک بود، امروز نیز در وضعیت مشابهی قرار داریم و برای نجات کشور از سیاهی و تاریکی و سوق آن بسوی رفاه و ساختن افغانستان جدید، نیاز به بسیج تمامی نیروهای مخالف طالبان است.

شورای مقاومت ملی به عنوان چتر بزرگ سیاسی، با اعلام طرح نجات کشور از بحران، نقشۀ راه نجات کشور را ترسیم و آن را برای غنای بیشتر و ایجاد هم‌آهنگی با سایر جریان‌های ضد طالبانی به دسترس گذاشته و انتظار می‌رود برای غنای آن و تکمیل یک صف بسته، مسیر رهایی کشور و مردم را از وضعیت کنونی بپیماییم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید