جستجو
Close this search box.

بسم رب‌الشهدا

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، یاد و خاطرات جنرال محمد داوؤد داوؤد، فرمانده پیشین زون ۳۰۳ پولیس پامیر و جنرال شاه‌جهان نوری، فرمانده اسبق پولیس ولایت تخار را گرامی داشته، نام‌های شان را جاودان می‌خواهد.

دوازده سال پیش از امروز در پی توطئه‌یی در مقام ولایت تخار، جنرال محمد داوؤد و فرمانده شاه جهان هردو به شهادت رسیدند و افغانستان دو فرزند فداکار خود را از دست داد.

جنرال محمد داوؤد از جوانی به صفوف مجاهدین پیوست، سال‌ها در کنار قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود، مبارزه، تلاش و فداکاری نمود و پس از پیروزی مقاومت نخست در موقف فرماندهی قول اردوی شماره ۶ و سپس در معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله و همین‌گونه در فرماندهی پولیس زون پامیر در خدمت به میهن و مردم تلاش فراوان انجام داد که خاطرات ماندگاری از وی بجا مانده است.

جنرال شاه‌جهان نوری نیز در جهاد و مقاومت کشور و عصر مردم سالاری، سهم برازنده و قابل وصفی داشت.

در بیست سال دوران جمهوریت در افغانستان، قتل‌های زنجیره‌یی جان بسیاری از شخصیت‌های ملی و میهنی را گرفت و با تأسف هیچگاهی عوامل این قتل‌ها پیگیری نگردید.

شورای مقاومت ملی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطرات شهید جنرال محمد داوؤد و شهید جنرال شاه‌جهان نوری، روان‌های شان را شاد و نام‌های آنان را جا‌ودان می‌خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید