جستجو
Close this search box.
روز خروج نیروهای شوروی از افغانستان

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان ۲۶ دلو، روز نجات را که مصادف است به سی‌و پنجمین سالروز خروج نیروهای اتحاد جماهیر شوروی سابق، یکی ازقدرت‌مندترین و نیرومندترین ارتش دنیا از افغانستان، به پیشگاه مردم با عزت و مجاهد پرور افغانستان شادباش گفته، یاد و خاطره همه شهدای راه آزادی و استقلال کشور، بویژه شهدای جهاد برحق مردم افغانستان را گرامی می‌دارد.

 

افغانستان با موقعیت استراتژیک که دارد، در نقطه تقاطع منافع قدرت‌ها واقع شده و در طول تاریخ همواره درگیر مداخلات کشورهای بیرونی بوده است، ولی مردم سربلند افغانستان همیشه با شهامت و دلاوری، فداکاری و ایثار، ایمان و استقامت ادای دین نموده از تنگناها گذر کرده و پیروزی‌ها را رقم زده اند. پیروزی آحاد مردم مجاهد افغانستان و خروج نیروهای شوروی از کشور پایان یک فصل تاریک و سیاه و آغاز فصل نوین در تاریخ کشور بود ولی متاسفانه اوضاع طوری پیش آمد که سبب درگیری‌های داخلی و زمینه ساز رشد گروه های تروریستی و افراطی مانند طالبان در کشور شد.

 

افغانستان بار دیگر امسال درحالی به پیشواز این روز میمون میرود که کشور نزدیک به سه سال است زیر سلطه یک گروه افراطی با رویکرد تروریستی  قامت خم نموده است. حقوق اساسی انسان‌ها به شکل فاجعه‌بار نقض شده، شکنجه، تصفیه و قتل‌های زنجیره‌ای به صورت بی‌وقفه ادامه دارد. سیاست حذف جنسیتی، قومی و مذهبی در مقیاس وسیعی اعمال می‌شود.

 

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان امیدوار است و در این راستا همواره تلاش خواهد نمود تا درتداوم این روز بزرگ و تاریخی شاهد روزی باشیم که عزت و اقتدار کشور برگردد. صلح، آرامش، امنیت، عدالت و مردم سالاری در کشور حاکم گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید