جستجو
Close this search box.
Eid Mubarak

فرارسیدن عید سعید فطر و سپری شدن ماه عبادت، ماه رحمت و مغفرت را برای همه مسلمانان جهان و به‌خصوص مردم مسلمان و متدین افغانستان تبریک می‌گوییم و عاجزانه از دربار ایزد منان استدعا داریم که دعاهای مسلمانان را اجابت نموده و آینده‌ای سرشار از صلح، صفا و صمیمیت برای سرزمین و مردم ما عنایت فرماید.

ماه رمضان دیگری را در حالی پشت سر گذاشتیم که متاسفانه بسیاری از مسلمانان در سرزمین‌های آبایی و اجدادی شان هم‌چنان تحت شدیدترین و مصیبت‌بارترین ظلم‌ها و شکنجه‌ها قرار داشتند و دشمنان دین و انسانیت از هیچ ستم و اجحافی دریغ نکردند. در این میان افغانستان و فلسطین هم‌چنان شاهد رنج بی‌پایان مردم مسلمان دو کشور بودند و این دو سرزمین اسلامی اکنون تبدیل به زخم‌های آزار دهنده‌ای گردیده اند.

در کشور عزیز ما افغانستان یک گروه جاهل و بدوی بر اساس توطئه برخی عناصر داخلی و حامیان بین‌المللی و استخباراتی حاکم شده است که متاسفانه به نام اسلام و شریعت از هیچ‌گونه ظلمی بر مردم بی‌دفاع ما دریغ نمی‌کند. کشور ما امروز تبدیل به گورستان عمومی‌ای شده است که در آن نه قانونی وجود دارد و نه به هیچ ارزش انسانی از سوی گروه مسلط وقعی گذاشته می‌شود و نه حقی برای کسی قایل هستند. از این رو ما با سرعت تمام به قهقرا می‌رویم و هرچه زمان می‌گذرد از کاروان تمدن و ترقی بشریت دورتر می‌شویم. مکاتب و دانشگاه‌ها و مشاغل مختلف بر روی نیمی از جمعیت کشور مسدود هستند. اقوام و مذاهب کشور هر روز با عناوین مختلف سرکوب می‌شوند. کشتار بی‌رحمانه مقامات و نیروهای امنیتی سابق افغانستان ادامه دارد. بدتر از همه افغانستان مکانی امن برای تمام گروه‌های تروریستی و افراطی شده است که نشانه‌های آن در حال آشکار شدن است. منابع اقتصادی و معادن افغانستان در حال تاراج است. تمام رسانه‌های آزاد تعطیل گردیده اند و کسی جرات سخن گفتن در باره وضعیت موجود را ندارد. فساد به اوج آن رسیده است و هر روز بر مردم فقیر و بی‌پناه افغانستان مالیات‌ سنگین با عناوین مختلف وضع می‌گردد و ده‌ها مظالم دیگر در حال تطبیق است.

عید به عنوان یک فرصت و سنت دینی زمینه‌ی آن را فراهم می‌کند که مردم شادی داشته باشند و از کینه و کدورت دوری جویند. علی‌الرغم وضعیت نامطلوب کشور، امیدواریم که این مناسبت خجسته زمینه‌یی باشد که مردم ما بتوانند قدری شاد زندگی کنند و از مصیبت‌های جاری کاسته شود.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان درحالی‌که یکبار دیگر فرا رسیدن عید سعید فطر را به مردم سربلند افغانستان شادباش عرض می‌کند، امیدوار است که این عید پایان بحران‌های جاری کشور ما باشد و به تسلط جابرانه‌ی گروه طالبان پایان داده شود و بار دیگر مردم‌سالاری حاکم گردد و صلح و ثبات برقرار شود.

هر روز تان عید و عید تان سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید