جستجو
Close this search box.
salroz pirozi jahad

بنام خداوند حق و عدالت

فرا رسیدن هشتم ثور سال‌روز پیروزی جهاد رهایی‌بخش مردم افغانستان در برابر تجاوز نیروهای شوروی سابق و حکومت دست نشانده آن را برای همه هموطنان به خصوص مجاهدان پاک‌باز و مبارزان راه آزادی و استقلال کشور تبریک می‌گوییم و یاد شهدای میلیونی و گم‌نام کشور را گرامی می‌داریم.

هموطنان گرامی!

هشتم ثور یادآور مبارزات آزادی‌خواهانه و رشادت‌های بی‌نظیر مردمانی است که با دستان خالی و سینه‌های مالامال از عشق به وطن و استقلال کشور در برابر تجاوز بیگانگان ایستادند و تا آخرین رمق حیات مبارزه کردند. در آن روزگار سیاه و ظلمانی مردان و زنانی به پا ایستادند که نه چشم به شرق دوخته بودند و نه طمعی به حاتم‌بخشی غرب داشتند. بلکه صرفا برای آزادی کشور از تجاوز بیگانه و حفاظت از تمامیت ارضی و نوامیس ملی به جهاد پرداختند.

بدون تردید جهاد مردم افغانستان در برابر شوروی سابق با تلاش و مدیریت رهبران معظم جهاد یکی از درخشان‌ترین مراحل تاریخ سیاسی کشور است که هم‌چنان تابناک و مایه عزت و سربلندی افغانستان و الهام‌بخش همه مبارزات حق‌طلبانه و حق‌خواهانه مردم ما خواهد بود. جهاد مردم افغانستان در برابر شوروی سابق نه تنها سرآغاز سقوط بلوک شرق و ایدئولوژی کمونیستی در سراسر جهان گردید بلکه یک مبارزه الهام‌بخش برای همه جنبش‌های آزادی‌خواه در سراسر جهان بود. از این رو هشتم ثور  برای مردم افغانستان و مجاهدین مایه افتخار و سربلندی است.

در فردای این پیروزی شکوهمند و تاریخی اما متاسفانه حوادث و قضایایی رخ داد که برای مردم افغانستان تلخ و البته عبرت‌آموز بود.

آن‌چه امروز در کشور جریان دارد تداوم مداخلات بی‌‌شرمانه خارجی، اشغال، بحران و ستم تاریخی است که دامنگیر مردم افغانستان گردیده است. متاسفانه پس از آن همه مجاهدت و تقدیم میلیون‌ها شهید و آوارگی میلیون‌ها انسان در عصر تجاوز شوروی و نیز مبارزات افتخارآمیز مردم افغانستان با تروریسم بین‌المللی و مداخله بیگانه‌ها در عصر جدید و تقدیم ده‌ها هزار شهید، یک بار دیگر شاهد آوارگی دسته‌جمعی و سلطه‌ی جابرانه‌ی جهل و نادانی در کشور هستیم. امروز کشور ما تبدیل به یک زندان بزرگ برای همه ساکنان آن شده است که بسی خطرناک‌تر از تجاوز شوروی و اشغال دیروز است. زیرا نیرویی بر مقدرات افغانستان مسلط شده است که از نام افغانستان و اسلام سوء استفاده می‌کند و با تکیه بر حمایت‌های پیدا و پنهان و بی‌دریغ خارجی، هیچ حقی برای شهروندان کشور قایل نیست و سرنوشت مردم را به گروگان گرفته است.

با کمال تاسف اما کشورهای جهان در برابر این همه ستم و وحشت چشم بسته اند و مظالم طالبان را نادیده می‌گیرند و در حال تعامل با این گروه هستند. مردم افغانستان در بدترین شرایط ممکن و در سیاه‌ترین نقطه‌ی تاریخ خویش قرار دارند در حالی که از سوی جهان به فراموشی سپرده شده اند. از این رو تنها یک راه وجود دارد و آن مبارزه‌ی همه‌جانبه و دوامدار با سلطه‌ی نامشروع این گروه متحجر و عقب مانده است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان با درک شرایط سخت زندگی مردم در زیر ستم طالبان رحالیکه از مقاومت سنگرداران عزت وشرف مردم، ‌اعتراضات خیابانی زنان شجاع در داخل وبیرون از افغانستان تقدیر می نماید، تا کنون بر حل بحران کشور از طریق گفتگو و مذاکره همه‌جانبه با حضور همه اقشار مختلف مردم افغانستان به ویژه زنان و نهادهای مدنی و احزاب سیاسی تاکید داشته است. اما همان‌گونه که از ابتدا مشخص بود، گروه طالبان هیچ باوری به گفتگو و مذاکره ندارد و بجز توجه به یک گروه کوچک قومی، مذهبی، زبانی، ایدئولوژیکی و سیاسی خاص به هیچ ندایی گوش فرا نداده است. از این رو از همه جناح‌های سیاسی، نظامی، مدنی و تمام اقشار مختلف مردم افغانستان می‌خواهیم که صفوف شان را فشرده ساخته و راه مبارزه همه‌جانبه، گسترده و قاطع را در پیش گیرند. شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان با تمام توان و وجود از این پس به همه راه‌های مبارزه فکر خواهد کرد و در این مسیر تنها به خداوند و مردم مجاهد افغانستان اتکا خواهد کرد. ما باور داریم که مردم افغانستان با اتکا به ذات پروردگار یکتا و با الهام از مقاومت رهایی بخش گذشته در این مسیر نیز پیروز خواهد شد.

شورای مقاومت ملی هم‌چنین بار دیگر از جامعه جهانی و کشورهای همسایه می‌خواهد که به جای حمایت‌های همه جانبه از گروه حاکم، به ندای مردم افغانستان گوش فرا دهند و از هرگونه حمایت از گروه مسلط کنونی و تعامل با آن دست بر دارند. یک بار دیگر یادآور می‌شویم که عقد هرگونه قرارداد در باره اکتشاف و چپاول معادن و منابع اقتصادی افغانستان با گروه غاصب موجود غیر مشروع و غیر قانونی است. زیرا این گروه هیچگونه مشروعیت داخلی و بین المللی که بتواند از شخصیت حقوقی افغانستان در مجامع بین المللی نمایندگی کند ندارد.

یک بار دیگر سال‌روز پیروزی جهاد مردم افغانستان در برابر شوروی سابق و حکومت دست نشانده اش را بر همه مجاهدمردان و زنان آزاده و شجاع کشور به خصوص خانواده‌های معظم شهدا تبریک می‌گوییم و یاد همه قهرمانان راه آزادی و استقلال کشور را گرامی می‌داریم.

 

یک پاسخ

  1. امروز همه مردم افغانستان باید قیام علیه طالبان کنید این های بیدتیر از نظام شوروی استه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید