جستجو
Close this search box.
روز استقلال افغانستان

به نام خداوند دادگر

بیست و هشتم اسد برابر است با سال‌روز استردادِ استقلال کشور که شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان فرا رسیدن این روز تاریخی را به مردم سربلند کشور، صمیمانه شادباش عرض می‌دارد.

سال‌روز استردادِ استقلال کشور امسال زمانی فرا رسیده است که با حاکمیت یک گروه افراطی و دست پروردۀ بیگانه‌ها، بار دیگر آزادی ما زیر سوال رفته و عملاً بخش بزرگی از امور بواسطۀ بیگانه‌ها مدیریت و رهبری می‌شوند.

مردم افغانستان در 28 اسد سال 1298 خورشیدی، پس از سال‌ها تلاش برای آزادی، استقلال را حاصل و امید می‌رفت که حاکمیت سالم در سایۀ استقلال شکل بگیرد و مردم بتوانند به آرزوهای خود دست پیدا کنند، اما با دریغ عوامل متعدد مانع پاسداری از استقلال و تأمین ثبات گردید و افغانستان یکبار دیگر پس از انگلیس‌ها مورد اشغال نیروهای شوروی پیشین قرار گرفت که به یمن جهاد مقدس مردم افغانستان، بار دیگر در 8 ثور 1371 پیروزی جهاد رقم خورد و آزادی کشور حصول، اما این بار نیز تلاش‌های آزادی خواهانه، دست‌خوش حوادث ناگواری گردید.

پس از سقوط گروه طالبان و برپایی نظام جمهوریت در سال ۱۳۸۰ خورشیدی،  آزادی و مردم سالاری حاکم گردید و امید برای آیندۀ بهتر در دل‌های مردم افغانستان جوانه زد و مردم به امید بهبود شرایط زندگی، خوشبین بودند. هرچند چالش‌هایی در این دور وجود داشت ولی پیشرفت‌هایی نیز در زمینه‌های مختلف به دست آمده بود. اما در ۲۴ اسد سال ۱۴۰۰ خورشیدی، یکبار دیگر افغانستان در اشغال مثلث تروریزم (طالبان افغانستان، طالبان پاکستان و القاعده) قرار گرفت و بسیاری از دست‌آوردها نابود و دچار دگرگونی شد و برخی دیگر از آن‌ها در حال از بین رفتن است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان که خود را ملزم به پاس‌داری از آزادی و تامین عدالت می‌داند، برای ایجاد یک جامعه پایدار و پویا، استقرار صلح و امنیت، حفظ و تقویت نظام آموزشی، توسعۀ اقتصادی، حفاظت از حقوق بشر، مشارکت سیاسی و اجتماعی، حفظ تنوع فرهنگی و قومی و مذهبی از هیچ نوع تلاش دریغ نمی‌ورزد.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، مداخله در امور داخلی افغانستان را که امروز عملاً جریان دارد، خطای بزرگ کشورهای منطقه و جهان پنداشته و آن را منافی آزادی و استقلال افغانستان می‌شمارد. این شورا در عین حال ضمن گرامی‌داشت و شادباش سال‌روز بازپس گیری استقلال کشور، مبارزۀ خود را استوار بر آزادی‌خواهی، عدالت طلبی و بازگشت به نظام مردم‌سالار و شکل گیری نظام آینده بر طبق ارادۀ مردم افغانستان، ادامه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید