جستجو
Close this search box.
Mawlana Abdurahman Saidkhili

بنام خداوند دادگر

امروز مصادف است به سیزدهمین سال‌روز شهادت مولانا عبدالرحمن سیدخیلی، فرمانده نامدار مقاومت و قومندان اسبق پولیس ولایت کندز که به این مناسبت شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، عمیق‌ترین مراتب همدردی خویش را ابراز می‌دارد.

مولانا عبدالرحمن سیدخیلی فرمانده شجاع، مبارز خستگی ناپذیر و دلیری بود که از جوانی در راه آرمان‌های مردم خویش برای کشور و سرزمینش مبارزه نمود و سرانجام در همین راه به شهادت رسید. مولانا سیدخیلی در شجاعت و پایمردی شهرت بلندی داشت و در مقام‌های حکومتی نیز پیوسته در خدمت به مردم و میهن صادقانه تلاش نمود و بی تردید یکی از فرماندهان موفق پولیس شمرده می‌شد.

فرمانده سیدخیلی در سلسله قتل‌های زنجیره‌یی هدف قرار گرفت و هر چند از همان آغاز روشن بود که روند قتل‌های زنجیره‌یی در بیست سال گذشته به هدف پاک‌کاری میدان مقاومت بر ضد طالبان و بازگشت این گروه به قدرت سیاسی صورت می‌گیرد و سیدخیلی هم یکی از صدها فرماندهی بود که به عنوان سد باز دارنده‌ی بازگشت طالبان به قدرت سیاسی از سرِ راه برداشته شد.

امروز طالبان در شرایطی به قدرت سیاسی در افغانستان مسلط شده اند که در بیست سال از یک‌طرف نیروهای مجاهدین را زیر نام دی دی آر و دایاک خلع سلاح شدند و از سوی دیگر با از میان برداشتن ستون‌های استوار مقاومت و آزادگی راه را برای بازگشت دوباره‌ی طالبان به قدرت سیاسی فراهم نمودند.

شورای مقاومت ملی در حالی که مراتب عمیق همدردی اش را به مناسبت سیزدهمین سال‌روز شهادت مولانا عبدالرحمن سیدخیلی و سایر شهدای نام‌دار و گم‌نام دیگر ابراز می‌دارد، از کارنامه‌های درخشان آن شهید و سایر شهدای راه عدالت، آزادی و برابری، قدر دانی نموده، روحش شان را شاد و یاد شان را گرامی می‌دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید