جستجو
Close this search box.

 

انا لله و انا اليه راجعون

سانحه‌ی تلخ و غم انگیز قایق حامل مهاجران در آب‌های ایتالیا که منجر به جان باختن و مجروح شدن شماری از هم‌وطنان عزیزما از جمله کودکان شده، موجب تألم خاطر اعضای شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان گردیده است. شورای مقاومت ملی ضمن ابراز همدردی و تأثرعمیق، برای جان باختگان این سانحه مغفرت الهی و برای بازماندگان داغ‌دار و عزادارشان، تسلیت عرض نموده، صبر و بردباری از درگاه ایزد منان مسئلت  می‌نماید.

طبق اطلاعات بدست آمده، در روزهای اخیر در پی برخورد یک قایق حامل مهاجران با یک صخره در سواحل شهر کروتونه ایتالیا در دریای مدیترانه، سی ودو تن از هم‌وطنان عزیزما جان باخته‌ و شمار دیگر جراحت برداشته‌اند.

با سلطه‌ی گروه متحجر و نامشروع طالبان وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در افغانستان دگرگون شده و هر روز بیشتر از پیش بحرانی‌تر می‌گردد. گروه طالبان با انحصار قدرت و استفاده‌ی قوت جبر از نهادهای دولتی برای سرکوب مردم و گروه‌های قومی، مذهبی و زنان، مردم افغانستان را در وضعیت فقر و تنگ‌دستی و فاجعه‌ی بشری قرار داده است. وضعیت اسف‌بار در افغانستان مردم عزیز ما را به امید یک زندگی بهتر و انسانی راهی کشورهای دور و نزدیک کرده و در عین حال این نیز واضح است که فرار روز افزون مردم از افغانستان، نشان نفرت وانزجار شهروندان اين كشور نسبت به تسلط گروه جهل وجور طالبان است. ازآن‌جایی‌که راه قانونی برای رسیدن به کشورهای امن و مهاجرپذیر هفت خوان رستم است، اکثر پناهندگان بویژه شهروندان افغانستان مجبور می‌شوند به مسیرهای غیرقانونی، نا سالم و پر خطر متوسل ‌شوند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی که از جامعه‌ی جهانی، کشورهای منطقه و جهان مطالبه می‌کند که با درک وضعیت رقت‌بار کنونی مردم ما، اجرای قانون‌مند اقامه‌ی مؤقت را به‌روی نيازمندان باز بگذارند، امیدوار است که این روز های تاریک و سیه، زودتر گذر کند و ابرهای تاریک رنج و مشقت از آسمان افغانستان عزیز رخت بر کند و دموکراسی و مردم سالاری در کشور تحقق یابد تا مردم ما در پیش‌رفت، شکوفایی، صلح و آرامش زندگی کنند و مجبور به ترک کشور و قبول خطرات مرگ‌بار مهاجرت غیرقانونی نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید