جستجو
Close this search box.

بنام خداوند دانا و‌ توانا

شورای مقاومت ملی با قدردانی از سران نشست سمرقند مبنی بر عدم دعوت طالبان در این مجلس مهم منطقه‌ای، آن را نشانه‌ی آگاهی کشورهای جهان به نسبت ماهیت تروریستی، گروه طالبان می‌داند.

هرچند طی نزدیک به ‌دوسال گذشته بصورت پیوسته از ماهیت تفکر طالبان به عنوان یک گروه هراس افگن، حامی تروریزم و بیگانه با فرهنگ هم‌زیستی  جهانی و مردم افغانستان، چه در موضع گیری‌های شورای مقاومت ملی و چه در مواضع سایر جریان‌های سیاسی مخالف طالبان و هم‌چنین اعمال خود طالبان، پرده برداشته شده است، اما به تازگی نشانه‌هایی از نادرست بیرون شدن روی‌کرد تعامل خوش باورانه نسبت به این گروه از جانب حامیان جهانی آنان به مشاهده می‌رسد.

تجربه‌ی سال‌های جنگ، بی ثباتی و سلطه‌های نا مشروع در افغانستان نشان داده است که غصب سلطه، افراط گرایی و اتکا به خشونت و تروریزم پروری برای اعمال اهداف سیاسی جنگ و نا امنی را در سرزمین ما ببار آورده و امنیت کشورهای همسایه، منطقه و جهان را نیز متأثر می سازد. چنان‌چه  افراط گرایی و افزایش خشونت روز افزون در پاکستان نیز ریشه در وضعیت حاکم امروز افغانستان دارد و رویکرد تروریستی و حمایت از تروریستان طالبان، سایر کشورها را نیز تهدید می‌کند.

گروه طالبان در حال حاضر میزبان هزاران هراس افگن و گروه‌های تندرو منطقوی و جهانی است و هر کدام این گروه‌ها با ایده‌ی جهاد جهانی و برپایی خلافت اسلامی در کشورهای همسایه و جهان تربیت و تجهیز می‌شوند. موجودیت این گروه‌ها در زیر سایه‌ی طالبان خود تهدید بزرگی از جانب سلطه‌ی نا مشروع کنونی افغاستان علیه همسایه‌ها و جهان است.

شورای مقاومت ملی از سران نشست سمرقند می‌خواهد که طالبان را به عنوان تهدید علیه امنیت همسایه‌ها و جهان زیر فشار قرار دهند و در خلع آن‌ها از تسلط نا مشروع کنونی و جایگزینی نظام مردم‌ سالار، مردم افغاستان را یاری رسانده، حمایت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید