جستجو
Close this search box.

 

محضر رییس و‌‌‌ اعضای محترم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد!

با سلام و آرزوی تمنیات نیک؛

طوریکه مستحضر‌هستید، افغانستان در پانزدهم آگست سال ۲۰۲۱ در پی توطیه‌ی داخلی و بیرونی، دچار دگرگونی عظیمی شد که در پی آن نظام سیاسی فروپاشید و حکومت با تمامی امکانات آن به گروه تروریستی طالبان واگذار گردید که پیامدهای ناگواری را در قبال داشت؛

  • سلطه‌ی گروه طالبان بر افغانستان نه‌تنها نظام را ساقط که تمامی ساختارهای سازمان‌مند حکومتی را متأثر ساخت و در کنار آن حقوق مردم بصورت گسترده پامال، برحریم خصوصی مردم بی حرمتی، بالای زنان تجاوز، دارایی عامه چپاول و قتل‌های هدف‌مند و سازمان‌دهی شده، بصورت مکرر، صورت گرفت.
  • با حاکمیت طالبان در افغانستان، دختران از آموزش محروم، زنان از کار بازماندند و با زنان معترض که خواستار تأمین حقوق شان شدند، برخورد غیر انسانی و خلاف ارزش‌های حقوق بشری صورت گرفت.
  • در پی سلطه‌ی طالبان، بصورت سازمان‌دهی شده، کارمندان حکومت پیشین، نیروهای پیشین دفاعی و امنیتی، سران قوم، علما، روشنفکران، وابستگان شخصیت‌ها و رهبرانِ مخالف طالبان در ولایات مختلف مورد ظلم، شکنجه، فشار روانی و باز پرسی‌های خلاف قانون، غیر عادلانه و محاکم صحرایی قرار گرفته، به‌قتل رسیدند که نمونه‌های بارز آن در گزارش اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل‌متحد بازتاب یافته بود.
  • هم‌زمان با تحویل دهی حکومت توسط اشرف غنی و‌عمال بیرونی به طالبان، حق قانونی اسکانِ شماری از شهروندان کشور در ولایات دایکندی، پنجشیر، تخار، بغلان و حوزه‌ی شمال و شمال‌شرق افغانستان سلب و با کوچ اجباری آنان، ملکیت‌های مردم بومی به دیگران واگذار گردیده و می‌گردد و هیچ مرجعی برای رسیدگی به این بی عدالتی وجود ندارد.
  • با تسلط طالبان بر افغانستان و شکل گیری مقاومت در برخی مناطق کشور، گروه طالبان مردم بی‌گناه مناطقی را که در آنجاها علیه طالبان مقاومت شکل گرفته است، مورد ظلم، شکنجه، کوچ اجباری، بی عدالتی و قتل قرار داده/می‌دهند.
  • قتل‌های هدفمند تباری در مناطق معین که توسط گروه طالبان صورت گرفته است، مصداق عینی جنایت بزرگ بشری و‌ نسل کشی است که از آغاز تسلط این گروه بر افغانستان جریان دارد.
  • تجاوز بالای زنان و تحمیل ازدواج‌های اجباری با آنان در کنار محرومیت زنان از آموزش و کار یکی دیگر از اعمالی است که گروه طالبان از آغاز تسلط شان بر افغانستان به آن مبادرت ورزیده اند.
  • پناه دادن به گروه‌های تروریستی منطقه و کشورهای همسایه توسط گروه طالبان، افغانستان را به منطقهٔ امن تروریستان مبدل کرده است و خطر حمله‌ی تروریستی از افغانستان به کشورهای همسایه، منطقه و جهان متصور است.

شورای مقاومت ملی در حالی‌که وقوع رویدادهایی که تذکر داده شد را محکوم و جنایت می‌شمارد، تداوم سلطه‌ی طالبان را بر افغانستان، خطر جدی به پامال شدن حقوق بشر، سرکوب عدالت خواهی، ترویج خشونت و تهدید امنیت منطقه و‌ جهان می‌شمارد، از شورای محترم حقوق بشر سازمان ملل مصرانه می‌طلبد که نگرانی‌های مردم افغانستان را از عدم تحقق عدالت، تداوم جنایت با ادامه‌ی حاکمیت سلطه جویانه‌ی طالبان، ترویج افراط گرایی و تروریزم و قتل‌های دسته‌جمعی و هدفمند را مورد غور و مداقه قرار داده، اجازه ندهند بیشتر ازین مردم افغانستان قربانی مطالبات برخی کشورهای حامی تروریزم، جنگ نیابتی و تعاملات نا متعارف برخی کشورهای جهان با گروه سلطه گرای طالبان شوند.

شورای مقاومت ملی از سازمان ملل متحد و اعضای محترم آن درخواست می‌دارد که طالبان را به عنوان یک گروه تروریستی شامل لیست سیاه کنند و از هرگونه کمک به اداره‌ی بدنام طالبان خود داری کنند، زیرا حمایت مستقیم و غیر مستقیم از طالبان به مفهوم کمک به تروریزم و زیر پرسش بردن داعیه‌ی جهان برای مبارزه با تروریزم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید