جستجو
Close this search box.
دستگیری زنان و دختران

پس از تسلیم‌گیری قدرت توسط گروه طالبان در نتیجه یک معامله پنهانی و مبهم با قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی، بافت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشور شکننده‌تر گردید. گروه طالبان ارزش‌های گروهی و اجتماعی مردم افغانستان را زیر پا گذاشته و به مرور زمان محدودیت‌های بیشتری را علیه مردم کشور به ویژه زنان و دختران وضع و آنان را از حقوق اساسی شان مانند تحصیلات، کار و حضور در فضاهای عمومی و اجتماعی محروم و در کل از جامعه حذف و اپارتاید جنسیتی را بر آنان اعمال نموده است. این گروه در آخرین اقدام گستاخانه خود دست به بازداشت‌های خودسرانه، خلاف حقوق اساسی و سنت‌های اجتماعی زده و تلاش نموده‌اند از این طریق عقده‌ گشایی نمایند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان این عمل شنیع گروه طالبان را در مغایرت با ارزش‌ها و رسوم مردم افغانستان، فرهنگ اسلامی، استانداردها و ارزش‌های بین‌المللی در زمینه حقوق بشر دانسته هرنوع تبعیض و نقض حقوق زنان در کشور را غیر قابل قبول و مردود می‌داند.

زنان افغانستان قشر شجاع، زحمت‌کش و در عین حال پر تلاش جامعه اند که قهرمانانه با محدودیت‌ها و تهدیدها مجادله نموده و در این راه قربانی‌های بی‌شمار داده اند. تلاش‌های زنان افغانستان برای رشد یک جامعه آزاد، مترقی و متعالی تحسین برانگیز است. زنان افغانستان قهرمانان پر افتخار تاریخ کشور اند که نام‌های بی‌شمار آنها درج صفحات زرین تاریخ است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان حقوق زنان را در افغانستان به عنوان یک موضوع حیاتی و مهم می‌شمارد و در راستای احقاق حقوق و تضمین آینده زنان و دختران کشور به عنوان یک اصل مهم و اساسی تلاش و در عین حال این شورا از سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی می‌خواهد که این بخش از عملکرد غیر انسانی و خلاف موازین حقوق بشری طالبان را نیز درکنار سایر تخطی‌های حقوق بشری وجنایات این گروه، درج پرونده‌ نقض حقوق بشری آنان نماید.

 

یک پاسخ

  1. متاسفانه در این روز ها قیودات و عملکرد متعصبانه و عقده مندانه گروه جهل افزایش یافته، زندگی را برای زنان شجاع افغانستان مخصوصا زنان و دختران هزاره در کابل و ولایات تلخ و نفسگیر ساخته. چند روزی قبل تعداد زیادی از دختران جوان را در غرب کابل به بهانه بی حجابی(در صورت که حجاب اسلامی را کاملا رعایت می کنند) بازداشت نموده و با خود شان بردند، خبرها هاکی از این است که در بدل آزادی هر دختر مبلغ 100000 افغانی خواستند، در حقیقت این گروه وحشی عملا از مردم مظلوم هزاره باج گیری می کنند.
    از شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان و دیگر جبهات زد تروریست خواهشمندم در این قسمت همکاری لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید