جستجو
Close this search box.

شماره: 36

تاریخ: 22/11/1401

 

بنام خداوند توانا

زمین لرزه‌ی اخیر در برخی شهرهای جمهوری ترکیه که از بی پیشینه ترین حوادث طبیعی در این کشور خوانده شده است، جان هزاران انسان را گرفت و ده‌ها هزار انسان دیگر را مجروح و بی خانمان ساخت. این رویداد سنگین طبیعی در کنار تلفات جانی، زیان‌های بزرگ مالی را نیز به مردم ترکیه وارد نموده است که شورای مقاومت ملی در این ماتم شریک بوده و اندوه کشور دوست، برادر، مسلمان و هم فرهنگ جمهوری ترکیه را، ماتم مشترک هردو کشور و مردمان آن می‌شمارد. زیرا به گواهی تاریخ و روابط دوستانه‌ی بیش از یکصد ساله‌ی این دو کشور، هردو ملت در کنار هم در شادی و اندوه شریک بوده اند.

شورای مقاومت ملی در حالی که یکبار دیگر مراتب تسلیت و همدردی خویش را بابت صدمات ناشی از زمین لرزه‌ی اخیر به دولت و ملت ترکیه و خانواده های افغان های مقیم این کشور که عزیزان شان را در این حادثه از دست دادند، ابرازمیدارد، اعلام می‌نماید که از نشانی این شورا پس از آغازین لحظات وقوع این رویداد، اقدامات بشردوستانه شامل جمع آوری و ارسال کمک و اعزام هیئت به محلات آسیب دیده صورت گرفته است که ازین نشانی از شهروندان افغانستان مقیم ترکیه بخاطر سهم گیری در رسیدگی به مصیبت دیدگان این رویداد صمیمانه قدر دانی صورت می‌گیرد.

لازم به تذکر است که کمک های اعزام شده از جانب شورای مقاومت ملی در کنار تیمی از متخصصین صحی افغانستان مقیم ترکیه که با ابراز علاقمندی وافر و بصورت افتخاری به عرضه خدمات صحی برای متضررین پرداختند، مورد استقبال گرم مقامات کشور ترکیه و متضررین این حادثه قرار گرفت و از این احساس نیکو، ستایش بعمل آمد.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان با تأکید بر اینکه ملت و دولت ترکیه، دوست دیرینه و شریک راهبردی مردم افغانستان است و در عین حال در این رویداد برخی از خانواده های افغان مقیم ترکیه نیز متضرر شده اند، بر تداوم کمک به متضررین حادثه‌ی طبیعی اخیر در این کشور که نیاز جدی به حمایت و مدد رسانی دارند، از اعضا و هوا داران این شورا، نهادها و انجمن های اجتماعی و شهرواندان افغانستان مقیم ترکیه و انسان های خیر صمیمانه تقاضا می‌نماید که در چنین وضعیت دشوار برای کمک به متضررین این رویداد تلخ، از هیچ گونه سعی و همکاری دریغ نورزند.

شورای مقاومت ملی در همین راستا به بخش‌های مربوطه این شورا وظیفه سپرده است که در جلب، انتقال و توزیع این کمک‌ها اقدامات لازم را در هم سویی با نهادها و شخصیت‌های کمک کننده و نهادهای زیربط ترکیه انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت/ open chat
1
ارتباط واتس اپ / Contact by WhatsApp
Scan the code
شما می‌توانید پرسش و یا دیدگاه خود را اینجا بنویسید